domicilie dochter

egezels
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

domicilie dochter

#1 , 11 feb 2018 00:08

Ik ben sinds een zestal jaar uit elkaar met m'n ex. We hebben steeds onze regelingen en communicaties in functie geplaatst van onze dochter.

Even wat context: m'n ex was getrouwd, wou zogezegd weg na bedrog, achteraf bleek dat zeer dubieus... Toen onze dochter drie was is ze het opnieuw afgetrapt... Achteraf kwam ik te weten dat ze met haar nieuwe werkgever in bed had gelegen... Haar eerste poging in het vrijgezellenleven was een geheime relatie met een getrouwde man, met wie ze op het speelplein met zn kinderen achter de rug van zn vrouw afsprak, en wiens gezin ze ook om zeep ging helpen. Haar nieuwe man was ok, een halfzus erbij voor m'n dochter... maar ook den deze werd opzij gezet...

Opeens mochten de gesprekken niet snel genoeg gaan, en binnen de twee weken was er een week-om-week regeling, met als resultaat een over en weer getsjees van kinderen, waarbij alles binnen haar plan moet vallen. Ik heb die regelingen toen laten vastleggen op een registratiekantoor.


Ik kan daar allemaal mee leven, zij het niet dat... mijn dochter wordt 9, dus die vertelt mij het een en ander...

a) voeding: mijn dochter krijgt bij mijn ex gehakt, gehakt, gehakt en nog eens gehakt.... ik doe mijn best om gevarieerd eten klaar te maken, mijn dochter te motiveren om groentjes te eten, soms tegen haar zin, maar ik vind dat belangrijk... bij mijn ex wordt dat: frituur, frikandellen, gehakt, bolognese, ballen in tomatensaus, ballen in seldersaus, noem maar op...

b) verblijf: blijkbaar verblijft mijn dochter op woensdag en zaterdag bij haar (ondertussen derde) ex... want madam volgt danslessen, bij voorkeur dan nog in Noord-Frankrijk... De rest van de middagen is het bij de oma te doen.

c) communicatie: mijn ex vertikt het om schoolaangelegenheden te communiceren. Ik moest laatst van mijn dochter horen dat er carnavalstoet was... Ik vroeg haar wat ze moest meenemen... ze vertelde me dat ze het had gevraagd aan de mama, maar die had geen zin om te zoeken... georganiseerd zwijgen mbt data en tijdstippen...

d) huiswerk: mijn dochter had laatst een huistaak vergeten op school. M'n ex had daarop gezegd: ge moet het maar weten, trek u plan. Met als resultaat: 3/10. Dit terwijl een online platform beschikbaar is, met voor deze betreffende toets een 6-tal applicaties. Reactie van m'n ex: ik maak enkel wat in haar agenda staat...

e) verzorging en kledij: Deze week gaan schaatsen met de scouts. Op de website stond: gelieve warme en dikke kledij aan te trekken. Komt ze toch niet buiten met een kousenbroek en een zomerjas van twee jaar geleden... Het kind de hele avond aan het wenen van de zeer in haar benen. Na verzorging zegt ze: Ik ben blij dat ik bij jou ben papa... Mama zou al lang aan het roepen zijn geweest.

Ik heb het eigenlijk allemaal een beetje gehad... en denk erover om haar volledige verblijf en schoolgang naar mij toe te trekken. Daarom wou ik ook graag weten of daar mogelijkheden zijn... Ik besef ook dat dit moeilijke kwesties zijn, en er vaak aan een zeer lange arm moet getrokken worden...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 11 feb 2018 00:16

Is er een vonnis ?
Want een registratiebureau heeft mijn inziens geen juridische bevoegdheid.

egezels
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 feb 2018 00:23

Als ze drie was overeenkomst bekrachtigd door jeugdrechter, weekend bij mij, week bij haar. Nu week om week regeling: heb n overeenkomst gemaakt door beide partijen ondertekend, en voor fiscaal voordeel laten registreren bij kantoor.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 11 feb 2018 00:26

Als u dat nu wil laten wijzigen dan zal u terug naar de familierechtbank moeten.
Levensstijl van uw ex is van minder belang - wijze van gedragen tgo dochter is dat wel.
Maar dat zal u dan ook moeten bewijzen.

Elve
Berichten: 1
Juridisch actief: Ja

#5 , 21 feb 2018 21:45

school: zelf aan school vragen om alles ook aan u te comuniceren, bij incidenten zoals met vergeten huiswerk zelf school inlichten over situatie. School vragen om moeder te laten weten dat ze electronische applicatie moet gebruiken.
registreren contract kan inderdaad voldoende zijn voor fiscaal voordeel
wat betreft procedure: denk drie keer na, misschien kan je er voor kiezen waar nodig je dochter te steunen zonder een vervelende procedure.
Je kunt wel vragen aan haar moeder wat ze vindt van een regeling waarbij je dochter meer bij jou blijft, maar echt procederen is risicovol: men zal proberen co-ouderschap na te streven, en argumenten over voeding etc.. behoren tot de keuze van opvoeden van elke ouder. Moet je dus bewijzen dat dochter echt niet gebaat is bij verblijf moeder, wat zal worden afgewogen tegen het belang van het hebben van een band met moeder. Bekijk het even allemaal en steun je dochter waar nodig. Niet te snel beslissen..

Terug naar “Echtscheiding”