Verkoop huis e o t

Firaatje
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

Verkoop huis e o t

#1 , 07 feb 2018 12:37

Vorig jaar gescheiden met onderlinge toestemming. Er werd opgemaakt dat het huis een half jaar later maximaal te koop moet worden gezet. En dat hij intussen de hypotheek betaald omdat ik er al bijna twee jaar niet woon

Nu is in september die tijd al verstreken en hij blijft het uitstellen zo gezegd om het huis verder klaar te maken voor verkoop. Hij betaald intussen wel de hypotheek maar ik heb zo helemaal geen leven omdat ik geen zicht heb op mijn financiële toekomst

Als ik zelf een makelaar bel dan is het de grootste ruzie. Ik heb schrik dat als het via de rechtbank moet dat het huis dan openbaar verkocht moet gaan worden. En hij dreigt dat hij van mij dan achteraf de helft van de hypotheek wil gaan eisen.

Wat is de beste manier om dit op te lossen. Praten werkt niet want hij zegt gewoon het duurt nog maar maximaal een maand en dan blijft het nog steeds duren. Het is ook niet dat hij niks doet maar het gaat heel langzaam hij wil geen hulp. Het is zoals help mijn man is een klusser. Ik heb een nieuwe relatie en woon daarmee samen. En mijn ex man kaapt mijn toekomst. Ik ben nu in verwachting en kan dit echt niet gebruiken.

Wat is de beste en goedkoopste manier want ik zit ook ziek thuis met een burn out door dit hele gedoe.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4628
Locatie: Diest

#2 , 07 feb 2018 22:54

Beste

U moet gewwon eisen dat het pand te koop wordt gezet. Indien daar geen gevolg wordt aan gegeven via advocaat aandringen.
Wat betreft hypotheeklening heeft uw ex geen inspraak. U heeft beiden met de bank een contract en dat is het enige geldende document. U bent BEIDEN schuldenaar (ongeacht onderlinge afspraken) en bij verkoop zal opbrengst krediet terugbetalen. Indien opbrengst lager zou zijn dan uitstaande schuld bent u BEIDEN hoofdelijk en ondeelbaar aansprakelijk. Hij kan dreigen wat hij wil. Hij heeft daar niets in te zeggen...
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Firaatje
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 feb 2018 13:58

Bedankt voor uw reactie
Dus hij kan niet achteraf gaan aanbrengen dat hij de hypotheek al die tijd zelf heeft betaald en van mij de helft hiervan gaan eisen?

Dat lijkt me ook heel sterk omdat het tevens via de notaris is vast gelegd en ik ben er al twee jaar weg.

Ik ga op zoek naar een advocaat. Dank u wel. Misschien kan ik een goedkope of pro Deo vinden.

Reclame

basejumper
Berichten: 4628
Locatie: Diest

#4 , 09 feb 2018 21:15

Beste

Als er in de overeenkomst staat dat hij het woonkrediet verder afbetaalt, dan geldt dat als contract tussen jullie beiden.
Indien dat niet afgesproken geweest was, dan had u inderdaad de helft van het woonkrediet moeten betalen MAAR dan had hij omgekeerd ook een woonvergoeding aan jou moeten betalen overeenkomstig een halve huishuur. Immers hij had er alleen genot van.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Echtscheiding”