kindrekening zonder overleg

pipooken
Topic Starter
Berichten: 15

kindrekening zonder overleg

#1 , 05 feb 2018 10:26

Acht jaar geleden heb ik via vonnis moeten werken met ex via kindrekening, waarbij elk de helft moeten provisioneren.
Het kindergeld is toegewezen aan ex ( ondanks dat we beiden evenveel verdienen); de schoenen en jassen moeten ook betaald worden via kindrekening.

In het vonnis staat dat alle kosten moeten betaald worden via de kindrekening ( excl. kledij dat is voor ex)

Nu koopt mijn ex ( om de 2 jaar een dure gsm voor dochter) zonder afspraak en overleg !
Want er moet geen overleg zijn want staat niet vermeld in vonnis volgens ex

Kan dit zomaar dat ik stilzwijgend maar moet opdraaien voor de bv om de 2 jaar een nieuwe gsm of dure computer?

Wat kan ik hiertegen doen ?

Bijkomend vraagje: kan in terug naar de famiale rechtbank stappen en al bc vragen om het kindergeld te storten op de kindrekening ?

Wie betaalt de kosten van de famiale rechtbank ?

Alvast bedankt voor de hulp !

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Wilfried1954
Berichten: 213
Locatie: Schoten
Contacteer: Website

#2 , 08 feb 2018 20:00

Normaal moet er overleg zijn tenzij er dringende kosten zijn of kosten die een normale voortzetting zijn van bijvoorbeeld studie, en kosten moeten beantwoorden aan wat in het vonnis staat. Een gsm of computer is in deze tijd niet meer weg te denken, zeker als je bedenkt dat het voor de studie al in veel gevallen noodzakelijk is dat de jongere een computer ter beschikking heeft.

Maar of een GSM of computer iedere 2 jaar moet vervangen worden, daar kan wel over gesproken worden wat daar de noodzaak van is.

Je kan voor alles naar de rechtbank stappen, maar ik zou hier toch beginnen met een gesprek - niet om ruzie te maken maar om te bekijken of dat niet zijn vruchten kan afwerpen.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”