Aanmaning deurwaarder schoolrekeningen die ik nooit zag

Charlotte72
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Aanmaning deurwaarder schoolrekeningen die ik nooit zag

#1 , 31 jan 2018 19:57

Mijn ex en ik hebben co-ouderschap voor onze dochter (week/week). Zij is gedomicilieerd op zijn adres.
Schoolrekeningen, dokter, orthodont e.d. Heb ik steeds voor de helft mee betaald wanneer ex me dit liet weten. Schoolrekeningen worden steeds nr zijn adres gestuurd aangezien ze bij hem gedomicilieerd is.

Nu kreeg ik vandaag een aanmaning van een deurwaarder voor 2 onbetaalde schoolrekeningen. Ik heb geen weet van die rekeningen aangezien die altijd naar hem gestuurd worden.
En dat het al bij een deurwaarder zit betekent ook dat hij de betalingsherinneringen die ook naar hem zullen gestuurd zijn, genegeerd heeft.

Het deurwaarderskantoor was al gesloten toen ik hun brief vond.
Ik heb hen al een mail gestuurd met mijn uitleg.

Mijn vraag, stuurt een deurwaarder een aanmaning naar beide ouders?

Heb ik het recht om slechts de helft te betalen (staat in echtscheingsvonnis dat we elk de helft van dergelijke facturen betalen)?

Houdt de deurwaarder er rekening mee dat ik die schoolrekeningen nooit zag aangezien ze naar ex worden gestuurd?

Ik vind dit echt ongelofelijk.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 31 jan 2018 21:28

Ik hoop dat u bij de vorige betalingen steeds de codes van facturen enz hebt gezet..mogelijk hebt u die al betaald aan uw ex...
Indien er nog niets betaald werd dan is het normaal dat de school de ouders aanschrijft voor niet betalen rekeningen.
Zij kunnen de volledige schuld innen bij beide partijen. Dat wil zeggen dat u of uw ex de volledige som moeten betalen. Deze laatste stap is idd meestal via GDW maar daar zijn dus nog serieus wat kosten bij.
Betaal best de facturen en de kosten ( als u jet kan) en neem dan ook contact op met de school om uitleg te vragen + vraag dat u per mail te verwittigen indien een rekening niet betaald zou worden. Zo vermijdt u al kosten.
Als u alle info hebt kan u eens met uw ex contact nemen al naargelang zijn reactie en uitleg vraagt u dat hij zijn deel + de kosten direct terugstort of
stelt u uw ex in gebreke stellen voor zijn deel+kosten met een AS.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”