Woonst bij echtscheiding

Moederke66
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Woonst bij echtscheiding

#1 , 25 jan 2018 22:25

Ik ben een tijdje geleden uit de echt gescheiden. Aangezien mijn ex geen komaf maakt met de verdeling woon ik nog steeds op hetzelfde adres als dat van mijn ex ( geen gemakkelijke situatie ). Nu dreigt mijn ex om mij uit de woning te laten zetten. Heel belangrijk detail, het gaat hier wel om onze afbetaalde gezamenlijke gezinswoning. Ik ben invalide en kan zolang er geen verdeling is, geen andere woonst betalen. Kan hij dit allemaal zo maar ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38603

#2 , 25 jan 2018 22:56

Neen kan helemaal niet. Dat zal dan toch door een rechter moeten bepaald worden. Rechtbank kijkt zo wie zo ook naar situatie personen.
VB wie voor de kinderen zorgt krijgt meestal de gezinswoning tot de regeling verkoop.
Ook een invalide zal zo wel eens behandeld kunnen worden.

Is er niet bij de zitting rechtbank al beslist wie er mag blijven wonen en wie weg moet.

Neem contact op met sociale dienst OCMW en een een http://www.caw.be uit uw buurt voor juridische en andere hulp.
Ga snel zoeken naar een andere woning.
Diegene die blijft wonen dient 1/2 van de huur te betalen aan diegene die verhuist.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”