Bijkomende kosten

TonyUyttenhove
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Bijkomende kosten

#1 , 21 jan 2018 11:27

Sinds de breuk in onze relatie (2006), betaal ik maandelijks mijn onderhoudsgeld voor mijn dochter, aan de moeder (mijn ex). Deze breng ik sinsdien in de belastingen, waar ik dan 80% van terugvorder. Mag ik ook bijkomende uitgaven die ik daarnaast krijg van mijn ex, als onderhoudsuitkering inbrengen?
Waarom, sinds het begin van onze breuk, ontvang ik regelmatig, bijkomende berichtjes van mijn ex...graag dansschool, chiro, schoolkosten, kledij, kampen, schoolreizen, van dit alles de helft betalen aub...sinds kort krijg ik ook bijkomende kosten door van orthodontie, waarvoor ik ook nu de helft betaal...
1 belangrijk item is, dat er nergens een wettelijke overeenkomst is, enkel mondeling tussen mij en mijn ex...waardoor het nu echt moeilijk wordt om NEEN te zeggen tegen deze bijkomende kosten, die soms wel heel hoog oplopen.
Dus, om terug te komen op mijn 1ste vraag...mag ik deze bijkomende kosten inbrengen, bij de eerstvolgende belastingsbrief, men name inkomsten 2017?
Bij voorbaat dank!
Mvg,
Tony, papa van Charlotte

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 jan 2018 00:03


Dus, om terug te komen op mijn 1ste vraag...mag ik deze bijkomende kosten inbrengen, bij de eerstvolgende belastingsbrief, men name inkomsten
u kan proberen, als men er u uitpikt voor extra controle zal je moeten bewijzen dat je verplicht bent om dat te betalen, voeg bij uw aangifte kopie's van de afschriften van uw bankuittreksels en rekeningen zo verklein je de kans op een extra controle.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”