Bezoekrecht mama

Seetje
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Bezoekrecht mama

#1 , 18 jan 2018 22:10

Beste,ik heb een vraag betreffende bezoekrechten,na een uithuisplaatsing.Twee minderjarige kinderen zijn uit huis geplaatst,wegens onveilige toestanden,meerdere politie interventies inzake ruzies met geweld,waar de kinderen bijstonden,verkeerde vrienden,drugs in huis,.....De mama heeft enkele kansen gekregen,om onder begeleiding,terug haar leven op de rails te krijgen,zodat uithuisplaatsing kon vermeden worden,maar helaas.De kinderen zijn nu op internaat,ook in de weekends,de mama zien ze niet meer,ze maakt geen gebruik van haar bezoekrecht,onder begeleiding.De grootouders doen veel voor de kinderen,en ze gaan dikwijls een weekend gaan logeren bij hun,met toestemming van jeugdzorg,er is ook dikwijls contact tussen jeugdzorg en grootouders.De mama maakt geen bezwaar,dat de kinderen dikwijls bij de grootouders zijn.Maar onlangs heeft de mama terug wat contact met de grootouders,en weet wanneer de kinderen daar zullen zijn,en gaat ze dan bij de grootouders bezoeken.Dit laten de grootouders toe.Ze weigeren wel de kinderen mee te geven,met de mama,wat ook niet mag,denk ik.Ze laten dus enkel toe,dat de mama,bij hun komt,om de kinderen te zien.Maar nu vraag ik mij af,mag dit wel?Ik zou niet willen,dat de grootouders,ook het recht verliezen,om de kinderen bij hun te hebbben,regelmatig,doordat ze dit toelaten,want zebzien de kinderen heel graag,en doen er echt wel veel voor.Ze denken dan ze goed doen,om toe te laten dat de kinderen hun mama even zien. Met dank voor alle antwoorden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 18 jan 2018 22:29

Kleine tip sedert 1995 is bezoekrecht afgeschaft en wordt er wettelijk gesproken over omgangsrecht en co-ouderschap.
Wat staat er juist allemaal in het vonnis?
Verder als ze kinderen maar onder begeleiding mag zien wordt hier professionele begeleiding bedoeld of zijn grootouders ook goed wat ik niet vermoed van niet.
Dat best eens dringend navragen (aan advocaat of aan dienst begeleiding) en grootouders verwittigen dat ze wel eens geen kleinkinderen meer mogen zien eveneens zonder begeleiding...als worst-case scenario. Kinderen meegeven dus al zeker niet laten doen.

Normaal wil zo'n vonnis zeggen dat moeder de kinderen alleen onder professionele begeleiding en vermoedelijk op een neutrale plaats mag zien. Zal niet instaan bij de grootouders en zonder begeleiding.

Wilfried1954
Berichten: 213
Locatie: Schoten
Contacteer: Website

#3 , 22 jan 2018 10:56

Zoals Franciscus reeds schreef is het belangrijk te weten wat er precies bedoeld wordt met begeleiding. Als dat op een neutrale plaats moet zijn, zoals een bezoekruimte is het best dat de grootouders dan even met de begeleider of teamverantwoordelijke contact opnemen. Desgevallend kunnen zij de toelating vragen of de grootouders de kinderen te ontmoeten met of zonder begeleiding.

Dus inderdaad is het belangrijk wat er juist in het vonnis staat. Wat niet wil zeggen dat de rechter aanpassingen kan doen op aanvraag van de begeleider of van de grootouders zelf.

Vriendelijke groeten, Wilfried

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”