verkoop woning na scheiding

venteke
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

verkoop woning na scheiding

#1 , 18 jan 2018 13:58

Een goede maand geleden is onze woning, waar ik de meeste inbreng in gedaan is verkocht. Nu staat het geld geblokkeerd op een derde rekening van de notaris.
De notaris heeft er bij de 2 partijen op aangedrongen best onderling tot een overeenkomst te komen, anders zou de verdeling een hele poos kunnen aanslepen.
Mijn ex vrouw had daar in december ook mee ingestemd.
Nu, meer dan een maand later reageert haar advocaat gewoon weg niet op mail van mijn advocaat.
Zo is er een maand geleden een voorstel tot verdeling doorgestuurd, een paar weken later ook een herinnering (rappel), met de vragen tot het reageren voor een bepaalde datum.
Dit allemaal zonder antwoord.

Conclusie is dat mijn ex partner het doel heeft om alles te vertragen (lees saboteren), omdat het grootste deel mij toekomt.

Kan dit dat 1 partij gewoonweg niet meer ingaat op de vraag om te communiceren en tot een verdeling over te gaan ?
Wat kan ik hier aan doen ?
Jammergenoeg heb ik deze som nodig om mijn toekomst verder te zetten.

bedankt voor de info.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Wilfried1954
Berichten: 213
Locatie: Schoten
Contacteer: Website

#2 , 22 jan 2018 11:19

Je schrijft "verkoop woning na scheiding". Dat concludeer ik uit dat er ofwel een (gehomologeerde) overeenkomst gemaakt is ofwel een vonnis. Daar zou normaal gezien alles moeten instaan hoe het met de vereffening en verdeling van de woning gaat. Wat is er precies overeengekomen of wat staat er precies in het vonnis? Anderzijds schrijf je dat er nog iets overeengekomen moet worden - dat is tegenstrijdig. Kan je wat meer duidelijkheid geven?

Vriendelijke groeten, Wilfried

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”