arrest - vragen

mama485
Topic Starter
Berichten: 55

arrest - vragen

#1 , 17 jan 2018 15:44

Ik ontving vandaag eindelijk het arrest inzake een reeds lang aanslepende procedure rond onderhoudsgeld en verblijfsregeling.
In eerste aanleg werd in juli 2016 gevonnist tot onderhoudsbijdrage van vader van 150 euro per kind per maand. In november 2016 volgde er een tussenarrest waarin deze financiële regeling werd behouden, maar een deskundige werd aangesteld voor verblijfsregeling.
In december 2017 werd de zaak opnieuw behandeld en werd ter zitting berekend wat de bijdrage van elk voor de kinderen moest zijn. Zowel procureur als rechter gaven toen aan dat 150 euro per kind het minimum was gezien ze 85% van de tijd bij mij verblijven.
In het arrest taat nu een berekening, die uitkomt op een bijdrage van vader van 100 euro per kind per maand. Volgens de advocaat staat er een fout in het arrest maar kunnen we daar niets aan doen.
Het arrest is retroactief tot maart 2015 wat betreft financiële gedeelte.
Davo heeft mij het laatste jaar 8 maanden voorschotten uitgekeerd van 300 euro per maand.
Hij heeft een achterstand van betaling bij Davo van meer dan 5000 euro.
Is het mogelijk dat ik nu zelf nog dat bedrag aan teveel uitgekeerde overschotten ga moeten terugbetalen, terwijl hij zijn achterstand bij Davo maandelijks nog opbouwt?
Tweede vraag: in het arrest staat dat vader minimum 2 dagen op voorhand moet verwittigen indien hij de kinderen in het voorziene weekend niet komt halen. Hijheeft gisteren algemaild dat hij komend weekend komt. Kan ik evenzeer telkens melding maken indien hij aangeeft niet te zullen komen, of is hij niet meer verplicht indien hij gewoon telkens 2 dagen op voorhand verwittigt? Zo kunnen wij nooit vooruit plannen en dienen wij de kinderen teleur te stellen en hebben we gerechtelijk geen poot om op te staan?

alvast bedankt...

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding