Vergoeding schoonvader?

wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

Re: Vergoeding schoonvader?

#16 , 18 jan 2018 16:37

Indien jij het (huis) wil verwerven dien jij je ex uit te kopen. Eigen inbreng wordt eerst verrekend. Dat is van toepassing voor geldelijke inbreng, maar ook voor materiële. Dus als haar vader heel wat arbeid verricht heeft, dient dat als dusdanig ook verrekend te worden. Het heeft jullie een hoop bespaard aan uitgaven. Ik spreek me niet uit over de grootte van dat bedrag. Zij staan al sterk als er geen facturen zijn van werkuren. Alle getuigenissen helpen, zelfs als maar één iemand hem bezig gezien heeft.
Het principe blijft behouden. Het bedrag blijft 'te onderhandelen.' Met bewijzen, beweringen voor of tegen.
Misschien beschikt men over foto's, verklaringen, PV's .
Ik ga die tekst van een gerenommeerd notaris eens terug opzoeken over dergelijk feit.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#17 , 18 jan 2018 17:07

50.000 € lijkt me toch sterk overdreven. Stel dat je een uurloon van 40€ rekent, en een werkdag van 8 uur, betekent dit dat die vader een goeie 150 dagen gewerkt heeft in dat huis? Op die tijd kan je héél wat saniteir, electriciteit en interieurwerken doen, hoor... Geen enkele rechter gaat dit redelijk vinden voor wat hulp die de schoonvader geboden heeft.

Side question: laat ons zeggen dat de TS zou akkoord gaan met die vergoeding van 50.000 €, zijn dit dan inkomsten die de schoonvader moet aangeven? Dit zijn mijns inziens dan wel inkomsten voor die schoonvader die momenteel nog niet belast geweest zijn.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Symo
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#18 , 19 jan 2018 10:26

50.000 € lijkt me toch sterk overdreven. Stel dat je een uurloon van 40€ rekent, en een werkdag van 8 uur, betekent dit dat die vader een goeie 150 dagen gewerkt heeft in dat huis? Op die tijd kan je héél wat saniteir, electriciteit en interieurwerken doen, hoor... Geen enkele rechter gaat dit redelijk vinden voor wat hulp die de schoonvader geboden heeft.

Side question: laat ons zeggen dat de TS zou akkoord gaan met die vergoeding van 50.000 €, zijn dit dan inkomsten die de schoonvader moet aangeven? Dit zijn mijns inziens dan wel inkomsten voor die schoonvader die momenteel nog niet belast geweest zijn.

Dat vond ik dus ook al. Ik heb wel een pv, opgemaakt door de arbeidsinspectie omdat er nog 4 mensen "in het zwart" aan het helpen waren. Kan dit eventueel als tegenbewijs dienen in de rechtbank? En het onderhands tegenvoorstel dat ik gedaan heb, kan dat voor hun als bewijs dienen?

Ps: bedankt voor de vele reacties en professionaliteit waarmee er hier wordt omgegaan met de vragen!

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”