Week/week verblijf tegengaan

Evi88
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Week/week verblijf tegengaan

#1 , 12 jan 2018 21:52

Hallo iedereen,
Mijn dochter wordt in mei 4.
Mijn huwelijk dreigt op de klippen te lopen.
Ik heb 4 jaar lang praktisch alleen gezorgd voor onze dochter.
Mijn man dreigt nu met een week/week verblijfsregeling.
Zijn er nog mogelijkheden of kansen om hier tegenin te gaan?
Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Amiga
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 feb 2018 17:36

Laat u niet bedreigen, het is louter imponeren....
Licht u in wat u kan doen, en bereidt u goed voor, zodat mocht het erop aankomen, u weet waar u staat.

Week/week is goed voor kinderen, in het geval de zorg voor de kinderen centraal staat. In alle andere gevallen raad ik u het compleet af.
Alvast veel sterkte

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 08 feb 2018 18:04

De standaard regeling is co-ouderschap wat gezag betreft en ook co-ouderschap wat verblijf betreft.
Rechter kan er vanaf wijken maar dan moet er gemotiveerd worden.
Beide ouders blijven wel samen het gezag over hun kind behouden.
Zowel bij de magistratuur als bij de wetenschappers zijn er voor- en tegenstanders.
http://www.startpuntscheiden.be/Vragen- ... fault.aspx
http://justitie.belgium.be/nl/themas_en ... scheiding/
www.notaris.be
http://www.kinderrechtswinkel.be/index.php?ID=39080

Reclame

Wilfried1954
Berichten: 213
Locatie: Schoten
Contacteer: Website

#4 , 08 feb 2018 19:39

Iedere mama en iedere papa wenst (in de meeste gevallen) zijn/haar kinderen voltijds bij hem/haar. Maar na een scheiding is dit uiteraard onmogelijk. Vandaar dat bilocatie voor de meeste mensen en ook voor de kinderen dikwijls de beste oplossing is.

Maar als er redenen zijn dat dit niet goed is voor de kinderen is dit uiteraard iets om uit te praten. Als het voor de rechtbank moet zal je het moeten argumenteren.

Je spreekt van een "dreigement" - is het een dreigement, een bekommernis of een verlangen?

Is het bespreekbaar of zou je gaan voor een scheiding met advocaten?

Als het bespreekbaar is, dan is mogelijk een kortere tijd beter gezien de leeftijd.

Vriendelijke groeten, Wilfried

Vader1
Berichten: 191
Juridisch actief: Nee

#5 , 08 feb 2018 22:26

Als je probeert overeen te komen kan je ook opteren voor halve week/halve week.
Op de manier moet niemand van de ouders het kind te lang missen, en wat nog belangrijker is: het kind moet geen van de ouders té lang missen.
Ik heb zo een regeling kunnen afdwingen, en iedereen vaart er wel mee.
Er wordt voorgesteld door kinderpsychologen dat een kind van 4 beter niet langer dan 4 dagen van een ouder gescheiden blijft, een kind van 5 dan 5 dagen enz...
In ons geval is het: m d w (mama) - d v z(papa) - z m d w(mama) - d v z z (papa)dus 3-3-4-4 waardoor 2 woensdagen en één zondag bij de mama (mama werkt op zaterdag) en twee zaterdagen en één zondag bij de papa. (Dochter van 5, bij het ontstaan van de regeling nog 4)
Het moet natuurlijk allemaal mogelijk zijn met je werk en eventuele andere kinderen.
Als je wat opzoekt op internet vind je verschillende mogelijkheden.
Vele vaders (en soms ook moeders) ontpoppen zich na een echtscheiding tot waardevolle ouders, ook al was dat tijdens het huwelijk niet zo.
Je moet het alleen een kans geven, laat je kind niet de dupe zijn van jullie haat jegens elkaar.
Hopelijk komen jullie tot een akkoord,

Gr, een vader die al héél hard heeft gevochten voor zijn dochter.

Terug naar “Echtscheiding”