hoederecht

ypk
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

hoederecht

#1 , 12 jan 2018 11:04

Beste,

Ik ben gescheiden via de notaris (EOT)
De geografische afstand tussen mij en mijn ex is 60 km
We hebben samen een dochtertje die nu bijna 3 jaar is en door een operatie nu dus pas in school zou kunnen starten.
Dus is er geen mogelijkheid om co-verblijfsregeling aan te houden en haar naar dezelfde school te laten gaan.
Ik heb hier reeds met hem over proberen te praten maar dat mocht niet baten, dit is ongeveer 9 maand geleden.
Nu sprak ik hem hier weer over aan maar nu weigert hij te antwoorden…

Wat kan ik hieraan doen?

Even de situatie schetsen.
Hij werkt ma,di,woe,vrij,za iedere dag tot rond 18u30, dus is hij ten vroegste om 18u45 thuis.
Hij kan haar dus niet gaan halen aan school en zou haar met een schoolbusje alleen naar huis laten komen.
De stiefmoeder heeft een opvang thuis die tot 19u open is dus werkt ook tot 19u. zij kan haar dus ook niet gaan halen.

Ik werk ma,di,woe,do tot 16u30 en vr tot 15u30 dus zou ik ze iedere dag ongeveer een half uurtje na dat school uit is zelf kunnen gaan afhalen en ze ’s ochtends ook zelf brengen. Mijn vriend heeft ongeveer dezelfde uren en heeft soms zelfs vroeger gedaan.

Nu keken wij zuiver naar haar belang mocht ze bij ons zijn, dan hebben wij iedere avond gemakkelijk 3 u30 tijd voor haar tot ze in haar bedje moet, haar papa amper een uur.
We kunnen haar nog naschoolse activiteiten laten doen als ze dit mocht willen, we kunnen nog met haar naar de winkel, als ze iets nodig heeft voor school hebben we de mogelijkheid dit nog te gaan halen.

Ook heeft ze bij ons haar eigen kamer, eigen speelgoed (samen met haar zus), heeft ze voldoende ruimte om te spelen of even alleen te zijn mocht ze dit willen. Daar is de kamer gedeeld met de kindjes uit de opvang, zit zij alleen in de living naar TV te kijken…

ik stelde hem voor dat ze om het weekend naar daar zou gaan gedurende een weekend, ik zou ze zelf brengen en gaan halen.
en dat de regeling in de vakantie wel week-week kon blijven mocht hij dit willen.

Ook heel belangrijk… als haar papa haar komt halen tiert ze letterlijk omdat ze niet mee wil, ze laat mij niet los…
Als ik ze ga halen opent ze haar armen en is ze blij dat ze mee kan…

Zijn dit dingen waar (mocht hij het voor het gerecht willen slepen) een rechter rekening mee zal houden?

alvast bedankt om naar mij te luisteren en eventueel advies

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jabbe
Berichten: 586

#2 , 12 jan 2018 15:57

Laat ons eerst beginnen met de term hoederecht niet langer te gebruiken. Dit bestaat niet meer bij ons.
Er is gedeeld verblijfsco-ouderschap en gezagsrecht. Dat laatste hebben jullie allebei.
Er is dus een verblijfsregeling via de EOT en zoals bekend kan een EOT enkel worden gewijzigd als beide partijen daarin overeenkomen.
Maar vier maand geleden vertelde u nog dat hij van zijn vaderschap afwilde t.v.v. uw vriend. Wil hij dat nog of niet?

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”