Feitelijk uit elkaar

matador
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Feitelijk uit elkaar

#1 , 05 jan 2018 10:38

Na jaren feitelijk samen wonen is de einde inzicht.
We hebben een huis waar ik (50%) en mijn ex (50%). eigenaar zijn.
Vanaf dag een heb ik de hypotheek betaald en zij niet.
Kan ik hier juridisch hier iets doen? (Nier eerlijk dat zij nu profiteer van de situatie waar zij nauwelijks heeft bijgedragen behalve voor betalen van nutskosten.

Is het mogelijk dat zij haar deel overhandig aan mij zonder enige kosten?

Mijn kinderen dragen mijn naam en mijn vraag is kan hier meer druk oefen en de kinderen bij mij te hebben?

Kan mijn ex me dwingen om via makelaar mijn huis te verkopen?
Ik wil absoluut mijn huis niet verkopen, maar via de notaris is zij 50% eigenaar.


Ik hoop hier voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijjk groet

Matador

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 jan 2018 13:46

Het zal toch de akte zijn die telt, vrees ik. Daarin staat dat u beiden 50% eigenaar bent. Mogelijk hebt u de lening alleen afbetaalt, maar als uw partner op haar beurt de nutsvoorzieningen / verzekeringen / andere aankopen heeft bekostigd, gaat dit mogelijk gelijk op. Zoiets valt voor een rechtbank moeilijk te bewijzen (maar u zou het kunnen proberen. Geen idee hoeveel kans op succes u hebt).

U kan perfect uw partner uitkopen als je dat wil / kan en als jullie een prijs overeenkomen. Als jullie geen prijs overeenkomen, zal de woning moeten verkocht worden en krijgen jullie elk de helft van de opbrengst. Financieel is het voor beide partijen het beste als jullie een realistische prijs overéénkomen en jij haar de helft uitbetaalt, denk ik.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”