Alimentatie betalen nadat zoon school verlaten heeft?

Walterg
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Alimentatie betalen nadat zoon school verlaten heeft?

#1 , 19 dec 2017 15:31

Ik ben erachter gekomen dat mijn zoon de school verlaten heeft op 18 jarige leeftijd. Hij studeert niet verder voor een diploma.
Voor zover ik weet zou hij nu op een wachtlijst staan als werkzoekende.
Nu is mijn vraag moet ik dan nog alimentatie blijven betalen?
De advocaat van mijn ex-vrouw heeft een mail gestuurd naar mij waarin hij beweert dat ik dus nog steeds moet betalen tot mijn zoon werk heeft gevonden.
Hij schrijft dat ik op zijn derdenrekening de alimentatie moet blijven betalen.
Ook schrijft hij simpelweg dat de familie ( mijn ex-vrouw en mijn zoon ) wenst dat het contact via zijn kantoor verloopt.
Heeft iemand enig idee wat de wet hierover zegt ?
Van harte bedankt voor alle hulp.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 19 dec 2017 17:49

Advocaat beleefd een AS terugsturen dat u zich houdt aan de wettelijke richtlijnen mbt onderhoudsplicht en dat u alimentatie betaalt totdat uw zoon een vervangingsinkomen of een inkomen verwerft. Dat dit dus wettelijk niet persé wil zeggen tot wanneer hij werkt. Dat u gezien u niet beschikt over de juiste attesten die zijn status bewijzen: bvb: inschrijvingsbewijs van werkloosheid (mét de startdatum van recht op uitkering) : hetgeen hij wettelijk verplicht is als schoolverlater , bewijs van inschrijving bij de interimkantoren als werkzoekende. Gezien het feit dat u niet op de hoogte wordt gehouden van zijn officiele status, kan u bijgevolg niet bepalen tot wanneer uw zoon nog recht heeft op alimentatie. Dat u in afwachting de gebruikelijke alimentatie zal storten op een geblokkeerde rekening, waarvan de gelden zodra u de nodige attesten ontvangt zal deblokkeren. Met zo'n mededeling doet u niets fout, laat u weten dat u gerust alimentatie wil betalen als dat nog verplicht is, maar ze zullen eerst de juiste info moeten verschaffen. :-)

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”