Ex weigert communicatie over onze kinderen

Lot10
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ex weigert communicatie over onze kinderen

#1 , 15 dec 2017 21:50

Mijn ex weigert iedere communicatie over onze kinderen. 7 en 3 jaar.
Dit reeds 3 jaar...
Geeft nooit iets door van school, nooit geen info over hen, overlegt nooit met mij..
Wanneer ze ziek zijn heb ik het raden ernaar, wanneer ik naar hem stuur om te horen hoe het gaat met de kindjes (bij ziekte) krijg ik steenvast geen antwoord.
Wanneer we elkaar toch eens zien weigert hij iets te zeggen...
Nu is mijn vraag, kan dit zomaar, kan hier iets aan gedaan worden? Moet ik mail sturen met de bevestiging dat ik weer geen antwoord krijg?
Al ouderschapsbemiddeling voorgesteld, ook geen reactie...
Hij wil co ouderschap, maar zonder communicatie is dit toch onmogelijk???
Alleen als het over geld gaat kan hij sturen...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jabbe
Berichten: 586

#2 , 21 dec 2017 12:39

Welke regeling hebt u wat de kinderen betreft. Is er een vonnis of een EOT?
Wat school betreft, kan u dit best met de school bespreken, zodat zij u bvb per e-mail, alle informatie kunnen overmaken die beide ouders zouden moeten bereiken.
Co-ouderschap kun je in deze situatie op twee manieren bekijken:
- sociaal: samen apart voor de kinderen zorgen en met elkaar overleggen over hun toekomst.
- juridisch: verblijfsco-ouderschap (tweewoonstverblijf) en gezagsco-ouderschap (medezeggenschap als ouder, zelfs al verblijft je kind niet bij je).

Uw ex bevindt zich mentaal in de juridische term , en wil (voorlopig) niet van het sociale deel horen.
M.a.w. hij wil met u geen contact als hij dat kan vermijden. Maar op een dag moet je wel overleggen, praten. Dit kan nog lang duren.
Zolang er geen problemen met de kinderen opduiken, kun je, vrees ik, niets afdwingen.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”