Gevoelens, ego, waardigheid, fatsoen, ...

zucht74
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Gevoelens, ego, waardigheid, fatsoen, ...

#1 , 14 dec 2017 15:58

Ik ben dus sinds kort gescheiden, een nieuwe reeks emoties die daar bij komt kijken. Je leert ook wel je vrienden kennen die je een belletje geven om je te steunen, of vrienden die je eens komen hun mening verkondigen.

Maar de kinderen dus. Mijn ex heeft een goede relatie met haar tante, die er een sport van maakt mij te zitten beschimpen via Whatsapp. Dat weet ik van de - jawel - broer van mijn ex die me de Whatsapp berichtjes van de familiegroep getoond heeft. Ik werd er te plaatse misselijk van.

En dus wordt me nu gevraagd om de kinderen af te zetten bij die tante. Maar enerzijds uit waardigheid zou ik zeggen "Neen, dat doe ik niet.". In het vonnis staat "naar de partner waar de kinderen zullen verblijven".

Wat zouden jullie doen in zo een geval?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#2 , 14 dec 2017 18:39

Beste

Emoties zijn zelden een goede raadgever.
U kan zich perfect aan de afspraken houden. Daar is niets fout mee. Vraag is in welke mate u ook af en toe soepelheid van die kant denkt nodig te hebben. het is ofwel 'geven en nemen', ofwel strikt de afspraken volgen.
Die keuze kan u alleen maken. Niets belet u die tante op een correcte wijze te vragen haar beledigende uitlatingen achterwege te laten. Als u duidelijk maakt dat u zich daar gekwetst bij voelt en dat u rekent op een correcte zakelijke realtie, zal zij de boodschap wel begrijpen. Indien niet, zegt dat meer over haar dan over u.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 14 dec 2017 19:25

En neem dat gesprek op ...is wettelijk toegelaten ...mocht de tante zich dan niet houden aan de regels van het fatsoen hebt u al iets in handen mocht ze verdergaan.
Ze hoeft dus niet te weten dat u het gesprek opneemt - u neemt deel dus u mag en kan dat.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”