onbetaalde schoolfacturen - all in alimentatie

Franciscus
Berichten: 38599

Re: onbetaalde schoolfacturen - all in alimentatie

#31 , 22 dec 2017 18:35

Als hun adres niet gekend is bij de overheid .... hoe kunnen ze dan nog procederen en rechten laten gelden in BE?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fons54
Topic Starter
Berichten: 445

#32 , 23 dec 2017 13:21

Zou niet weten....maar gdw kent haar adres en ik ook, maar zihn hier ambtelijk geschrapt

Franciscus
Berichten: 38599

#33 , 23 dec 2017 22:25

Dus vermoedelijk in US ook hun adres niet doorgegeven aan Belgische ambassade.
Kan problemen geen als ze BE papieren nodig hebben.

Daarom mijn vraag navraag doen bij BUZA of ambassade hun adres kent.
Dan is er een officiële link.

Reclame

Fons54
Topic Starter
Berichten: 445

#34 , 27 dec 2017 16:11

Dus vermoedelijk in US ook hun adres niet doorgegeven aan Belgische ambassade.
Kan problemen geen als ze BE papieren nodig hebben.

Daarom mijn vraag navraag doen bij BUZA of ambassade hun adres kent.
Dan is er een officiële link.

Ze hebben hun adres wel doorgegeven aan de ambassade ginder, kan het dus zijn dat ze eerst ambtelijk geschrapt zijn om dat achteraf toch een adres te hebben hier bij de gemeente van hun domicilie in het buitenland? Regelt de ambassade dit?


Als ik ooit de alimentatie wil stopzetten via een vonnis, moet ik ze dagvaarden? De vorige keren heb ik gewoon een verzoekschrift neergelegd bij de griffie en zij contacteerden haar (of haar advocaat). Ik moest wel een attest van woonst bijvoegen, maar die kreeg ik bij de gemeente als ik zei dat ik het nodig had voor een rechtszaak.

Franciscus
Berichten: 38599

#35 , 27 dec 2017 16:17

Dat klopt in gemeente staan ze AACB maar daar moet normaal in het rijksregister bijstaan USA - State of New York New York Police Plaza 1 of zoiets dan hebt u hun officieel adres in de USA en kan u hen dagvaarden.
Die gegevens zouden ook op een attest woonst kunnen staan - daarom dat ik opgaf Fod BUZA want die kunnen u dan doorverwijzen naar die dienst die voor buitenlandse Belgen hun adres geeft.

Fons54
Topic Starter
Berichten: 445

#36 , 02 jan 2018 15:39

In december 2017 heb ik dus de helft van ziekenhuisfactuur betaald en zal trachten de som in te houden op de lopende alimentatie in 2018 (maandelijks 90 EUR inhouden).

Ik vroeg mij af hoe ik dit best regel zodat ik geen problemen krijg met de belastingen, ze vragen mij namelijk jaarlijks bewijzen van de betaalde alimentatie (waarschijnlijk omdat de som vrij hoog is in verhouding met mijn inkomen en het hun onwaarschijnlijk lijkt dat ik de som effectief betaal...).

Voor 2017 zal ik dus meer betaalde alimentatie indienen dan wat ik volgens vonnis verschuldigd ben. Achteraf bekeken was het verstandiger om ziekenhuisfactuur in januari te betalen...

Wat zet ik best als mededeling bij de alimentatie in 2018?  alimentatie “naam kinderen” – saldo verrekend met betaling ziekenhuisfactuur voor “naam kind” + referentie?

Jabbe
Berichten: 586

#37 , 04 jan 2018 17:38

Ik zou gewoon zetten "inclusief buitengewone kosten."

Terug naar “Echtscheiding”