Bezoekregeling éénzijdig aanpassen

Bolleke1957
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Bezoekregeling éénzijdig aanpassen

#1 , 07 dec 2017 10:16

Mijn vrouw is eind april opgenomen in het ziekenhuis omdat zij in coma lag. Zij heeft zeer waarschijnlijk zichzelf insuline toegediend. Mogelijk was zij verward door haar pijnmedicatie en heeft zij niet geweten wat zij gedaan heeft. Nu ben ik in verdenking gesteld omdat iemand tegen mij een aanklacht heeft ingediend omdat er gedacht wordt dat IK mijn vrouw insuline heb toegediend. Deze klacht komt zeer waarschijnlijk bij de familie van mijn vrouw vandaan en dan zeer waarschijnlijk van haar moeder. Op dit moment ligt mijn vrouw in het revalidatiecentrum van het UZ in Gent. Mijn vrouw is wakker en stapt ook gewoon rond maar ze heeft helaas wel een zware hersenbeschadiging opgelopen en weet heel veel dingen niet meer.

Het vervelende is dat de onderzoeksrechter ook beperkingen heeft ingesteld; mijn vrouw mag onder andere NIET met mij de afdeling verlaten omdat ik word aangezien als mogelijke dader en mijn vrouw als slachtoffer.

Ook is er op verzoek van de moeder van mijn vrouw een bezoekregeling getroffen zodat de moeder van mijn vrouw en ikzelf elkaar niet tegenkomen tijdens de bezoekuren. Deze afspraken zijn gemaakt in overleg met het UZ in Gent.

Nu heb ik van het UZ een mail ontvangen waarin de gemaakte afspraken m.b.t. de bezoekregeling plots niet meer zouden gelden. Mijn vrouw mocht op zondag met haar moeder mee naar huis tot 17uur waarna ik weer het bezoekrecht heb tot 21uur. Op zaterdag was de hele bezoektijd van 14uur tot 21uur aan mij toegewezen. Nu heeft het UZ zonder overleg met mij beslist dat mijn eigen vrouw ook op zaterdag met haar moeder mee mag. Het gevolg is nu dat IK geen enkele middag samen met mijn vrouw heb. De familie is zeer verdeeld maar sommige familieleden hebben nog steeds het vertrouwen in mij en geloven in mijn onschuld. Deze familieleden komen dan ook op zaterdag op bezoek bij mij vrouw zodat ze de moeder van mijn vrouw ook niet tegen het lijf lopen. Enkele van deze familieleden hebben ook te horen gekregen (van de moeder van mijn vrouw) dat ze niet meer tot de familie behoren!! De moeder van mijn vrouw doet echt alles om mij (en degenen die mij steunen) dwars te zitten. Het is ook zo dat sommige artsen van het UZ de moeder van mijn vrouw steunen terwijl zij onpartijdig en neutraal zouden moeten zijn.

Nu is mijn vraag of dit zomaar kan zonder mijn toestemming? Mag het ziekenhuis eenzijdig de bezoekregeling aanpassen. Het lijkt mij dat de eerder gemaakte afspraken door alle partijen moeten worden gerespecteerd en dat niet 1 partij de afspraken kan aanpassen of negeren.
Hoe is dit wettelijk geregeld en waar kan ik eventueel een klacht indienen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38595

#2 , 11 dec 2017 19:39

Heeft de onderzoeksrechter de regeling niet opgesteld?
Best kan u bij deze terecht.
Mogelijk kunnen de andere familieleden ook getuigen hoe de moeder zich gedraagt tegenover u en hoe ze het bezoek belemmerd in het ziekenhuis.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”