alimentatie kind

daveproxi
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

alimentatie kind

#1 , 04 dec 2017 18:45

Even de situatie,
Vroeger samen met mijn vorige vriendin een dochter gekregen, Door omstandigheden na 2 jaar uit elkaar gegaan en een moeilijke 2jaar doorgebracht met heen en weer brengen van ons dochtertje. Daarna liep het spaak doordat ze ineens het niet meer zag zitten om het kind te brengen. (toen betaalde ik zo een alimentatie van 100 euro wat we overeengekomen waren).
Ze heeft het toen voor de rechtbank gebracht en ik moest een alimentatie betalen van 290 euro per maand zonder dat ik ze te zien krijg.
dit is zo nu al 11 jaar. ( zij geniet al die jaren ook van het kindergeld dat ze krijgt.)
Ikzelf heb nu 2 zonen van 8 en 10 bij mijn huidige vriendin, dus gaat mijn kindergeld 300 euro bijna rechtstreeks naar haar, voor een dochter die ik niet te zien krijg.
Vroeger werd dit bedrag bepaalt denk ik omdat ze alleenstaand was en zogezegd geen werk had.Maar ondertussen is ze hertrouwd en werkt ze al wel vele jaren, kan dit bedrag verminderd worden denken jullie? 290euro is echt een hele hap uit mijn budget...

Alvast bedankt
Moest er iemand iets van af weten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fons54
Berichten: 445

#2 , 04 dec 2017 18:48

Is er geen omgangsregeling??

daveproxi
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 dec 2017 18:54

neen dat wilde ze indertijd niet.

Reclame

legajulie
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 dec 2017 20:55

wij zijn ook bezig voor vermindering en of afschaving van onderhoedsgeld van een kind dat mijn man erkend heeft en eigenlijk zijn zoon niet is maar het is allemaal niet zo invoudig . het is voor gekomen en is maar bemiddelingskamer gestuurd nu vrijdag geweest is het voorgekomen maar niet veel veranderd nu op 11 janu komt het terug bij de rechter ik ben dan niet de echte vader van het kind en is al zeer moeilijk mijn ex was in de tijd ook werkloos en alleenstaande en nu hertrouwd werk en haar man heeft een taxi bedrijf maar niets is dat helpt het word zeer moeilijk zij de bemiddelaar .

daveproxi
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 04 dec 2017 20:59

ai, klinkt niet zo hoopvol. thx voor de reactie in ieder geval

Fons54
Berichten: 445

#6 , 05 dec 2017 08:40

neen dat wilde ze indertijd niet.
Kind heeft er recht op. Net zoals de ouder.

Terug naar “Echtscheiding”