ontkenning vaderschap

legajulie
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

ontkenning vaderschap

#1 , 03 dec 2017 16:43

ik ga even mijn verhaal schetsen ik ben eind 2008 gaan samen gaan wonen met mijn ex in 2009 ben ik getrouwd en op 30 jan 2011 heb ik haar zoon erkend
omdat het kind geen vader mee zou hebben het kind heeft ook en andere huidskleur en ik en mijn ex zijn blank. ik eekende dus haar zoon op 30 jan 2011 en ruim vier maand nadien is ze vertrokken met een andere persoon in juni . en dan begonnen de problemen pas onderhoudsgeld moest ik betalen voor mijn zoon dan eigenlijk niet echt mijn zoon maar ja ik had hem erkend . 100 euro per maand en zei wou het volledige ouderlijke gezag van het kind . Ik heb het kind 6 A 7 maand dan niet meer gezien . het kind in kwestie voetbalde waardoor ik me dan ingeschreven heb als trainer zodat ik hem terug zag . mijn ex partner had ook een dochter van 2 jaar ouder ook van een andere vader die en andere kleur had . begin 2012 leerde ik en andere vrouw kennen en dan ineens mocht de zoon terug komen ze vroeg dan ook omdat het kind in kwestie wou wezk om week wou komen ik en mijn nieuwe partner stemde daarin toe maar de zus van se broer kwam dan ook mee ,dus zorgde wij ook voor haar week om week en daarboven op betaalde we die 100 euro allementatie per maand aan mijn ex tot dat ik zei ja maar als co ouderschap is word het 50 euro inplaats van 100 euro allemaal zonder problemen omdat ze dan ook haar dochter kwijt was en niet moest naar kijken .in 2014 zijn ik en mijn nieuwe vrouw getrouwd en vanaf dan heb ik niet meer betaald omdat mijn zoon nog steeds week om week kwam . de zus was 2,5 jaar mee gekomen week om week waar ik nooit iets voor heb gevraagd inclusief mee op reis ik deed dit met plezier .nu start mijn advokaat een procedure voor onderhoudsgeld te verminderen of afschafing . maar nu komt ze van af van al het allementatie die ik niet betaalde van mei 2014 tot nu . bedrag van 6000 euro ongeveer . ik heb bewijzen dat de kinderen week om week kwamen maar toch moet ik betalen .nu zie ik mijn zoon weer al 2,5 jaar niet meer de ex zei voorbije week ja draagd u achternaam maar dat is het dan ook voor derest weet het kid in kwestie niet dat vind ik zeer erg .ik deed zo mijn best alle jare en dan krijg je een mes in uw rug . ze pluimen u waar je bij staat . ook de ontkening zou zeer moeilijk zijn omdat ik wist dat het mijn zoon niet was ,wist ik ook niet dat mijn ex na amper 4 maand de benen ging nemen en mij dan ging laten betalen allemaal met voorbedachte raden zeg ik en haar zak te vullen want geld primeert niet zegd ze steeds maar ze wil het toch wel en zou een deurwaarder sturzn dan primeerd dat voor mij juist wel voor haar portemone .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 03 dec 2017 17:38

maak om te beginnen de rekening op van de kosten die u spendeerde om haar dochter (die niet uw kind is) week om week op te vangen en stuur per AS de afrekening hiervan naar de moeder van uw zoon. Dat zal ook al een mooi kostenplaatje opleveren. Wat me niet duidelijk is: is er een gerechtelijk vonnis? en heeft de moeder volledig het ouderlijk gezag ook gekregen? Of bedoelt u gewoon volledig verblijf bij de moeder.

legajulie
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 dec 2017 10:13

beste ,

ja er is een gerechtelijk vonnis . ze kreeg ook het volledige ouderlijk gezag over de zoon . op het vonnis staat vermeld dat er onderling overeen gekomen kan worden voor de zoon te zien en te komen . ze heeft nooit op papier willen zetten dat ze beiden week om week kwamen ik heb meerdermaals ook gevraagd voor op papier te laten zetten juist voor de zoon alleen maar dit wou ze niet ,nu weet ik waarom.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38590

#4 , 06 dec 2017 13:05

Wat bedoeld u met ouderlijk gezag?
Wat staat er letterlijk in het vonnis.
Bent u uit de ouderlijke macht ontzet?

legajulie
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#5 , 06 dec 2017 15:54

beste,

met nader lezen staat in het vonnis dat we samen het ouderlijk gezg moeten samen blijven uitoefenen .



Terug naar “Echtscheiding”