in België of Nederland bevallen

Sheilah
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

in België of Nederland bevallen

#1 , 01 dec 2017 21:44

Ik ben in gemeenschap van goederen getrouwd, echtscheidingsprocedure loopt in België. En ben ik verwachting.

In Nederland heb ik geenszins een vangnet, en weinig mogelijkheden tot huisvesting maar wel sociale inkomen. In Antwerpen heb ik huisvesting bij een vriendin, mn familie, vrienden en mn (oude) werk maar geen recht op sociale inkomen.

Ik ben nu aan het uitzoeken wat gunstig is voor mn sociale zekerheid in België. Ben omdat het in de echtelijke woning onhoudbaar was te tijdelijk verhuisd naar Nederland. Ik heb als ik terugkeer naar België geenszins recht op een uitkering, de eerste 3 maanden sowieso niet, ik heb enkel de Nederlandse nationaliteit.

Mijn vraag is maakt het voor mijn sociale zekerheid uit of mijn kind in België of Nederland geboren is voordat de echtscheiding is uitgesproken?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jabbe
Berichten: 586

#2 , 04 dec 2017 17:32

U kunt het best informatie vragen aan Bureau Belgische Zaken

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”