niet objectieve bemiddelaar

EVP
Topic Starter
Berichten: 91

niet objectieve bemiddelaar

#1 , 30 nov 2017 10:28

Hoi,


Een bevriend koppel van gaan scheiden. De man in het verhaal is de vriend.
Nu probeer ik zo objectief mogelijk de hele situatie te bekijken maar volgens mij wringt het hier toch een beetje.
Zij heeft besloten om naar een bemiddelaar te gaan. En heeft deze zelf gekozen. Sinds ze naar de bemiddelaar gaan, mag hij zijn kinderen slechts 3 x per week 1u bellen, 1 uur per week zijn kinderen zien onder toezicht, zijn ouders – de grootouders langs de man – hebben een verbod gekregen om de (klein)kinderen te zien. De vrouw heeft aparte sessies met de bemiddelaarster in haar kantoor en in de tijdelijke woonst van de moeder en hebben samen – de bemiddelaarster + moeder – tegen de kinderen gezegd dat de ouders uit elkaar gaan, dit zonder medeweten van de vader.
Gisteren hadden ze terug een sessie en een uur voordien heeft de bemiddelaarster een contract van 10 pagina’s doorgemaild om te tekenen voor dat de bemiddeling verder gaat.
Beiden – de vrouw en de bemiddelaarster- beweren dat hij agressief is tegenover de kinderen en haar en dit kunnen bewijzen. Dit hebben ze gebruikt als ‘dwang’ om het contract te ondertekenen, wat niet is gebeurd. Uit persoonlijke ervaring ben ik er 100% zeker van dat het gedeelte van agressie helemaal niet van toepassing is.

De vragen hieromtrent zijn
• Kunnen ze hem dwingen dat hij zijn kinderen niet ziet, zonder dat er iets getekend is?
• Mag een bemiddelaar aparte sessies doen? Zonder medeweten van de andere partij tegen de kinderen zeggen dat de ouders gaan scheiden? een verbod opleggen dat de grootouders de kinderen niet meer mag zien?
• Kan men van bemiddelaar veranderen? Op het eerste zicht is de bemiddelaar niet objectief en daarom wil hij veranderen van persoon. Hij heeft geen problemen met het concept van een bemiddelaar.
• hij heeft het contract niet getekend omdat één van de punten is, dat hij geen contact mag hebben met een advocaat


dank bij voorbaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 nov 2017 11:11

Als de man niet akkoord gaat met de bemiddeling, zal hij naar de rechtbank moeten stappen. Zo simpel is het. Niemand kan hem verplichten om gelijk wat te tekenen dat die bemiddelingspersoon voorstelt. Bemiddeling werkt enkel als alle partijen akkoord gaan met de bemiddeling en wat daaruit voortkomt. Als één partij niet meer akkoord gaat, en de bemiddeling loopt op niets uit, dan moeten de partijen zich tot de rechtbank wenden.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”