Advies bij openbare verkoop

Thomas1978
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Advies bij openbare verkoop

#1 , 25 nov 2017 20:40

Beste,

Mijn ex- echtgenote en ik verschijnen binnenkort voor de notaris voor een pv vefeffening-verdeling.
We hebben geen akkoord gevonden voor de woonst, zij wilde mij uitkopen maar het bedrag was ontoereikend mijns insziens.

Allicht zal de woonst openbaar verkocht worden. Ik vermoed dat ze echter een stroman gaat inschakelen om toch de woonst te verkrijgen via de openbare verkoop voor een wellicht aanzienlijk gereduceerde prijs.

Dit wil ik absoluut vermijden.
Heb ik het recht om tijdens een openbare verkoop het hoogste bod te weigeren?
Wat gebeurt er als de ene echtgenoot akkoord is met het hoogste bod en de ander niet?
En hoe zou ik te weten kunnen komen dat er een stroman ingezet wordt?

Dank bij voorbaat.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
tira00
Berichten: 929

#2 , 26 nov 2017 09:52

Maakt het uit wie het huis koopt?
U kan hetzelfde doen en ook bieden.
Als u uw centen krijgt is het toch goed, of niet?
Maakt toch niet uit van wie die centen komen.

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#3 , 26 nov 2017 18:55

Beetje correct blijven.
U komt niet overeen mbt prijs omdat u het te laag acht.
Als er een openbare verkoop komt kan iedereen die belangstelling heeft bieden. Dat is dus de echte 'marktprijs'. Ik begrijp dus uw opmerking niet van de stroman met de gereduceerde prijs... Als er andere kandidaat kopers zijn zullen zij echt wel de prijs bieden die het waard is, zonder met die stroman rekening te houden.
Dat kan meevallen, dat kan tegenvallen.
In de vastgoedsector is het een bekend fenomeen dat quasi elke verkoper zijn huis hoger schat dan de reële waarde. Bij een vrijwillige openbare verkoop kan u wel een ondergrens instellen op voorhand.
het zou bvb correct zijn om het huidige bod van uw ex als ondergrens te gebruiken. Als u meer krijgt, krijgt u ook gelijk. Indien niet, zal u zich moeten neerleggen bij het bod van uw ex.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”