Scheiding zonder advocaat

jisisu
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Scheiding zonder advocaat

#1 , 24 nov 2017 20:06

Situatie: eerste maal voorgekomen voor familierechter, reeds meer dan 8000 uitgegeven aan een advocaat, scheiding opnieuw niet gelukt want rechter heeft bla bla bla. Heb advocaat nu stopgezet, want geld is op. Ik ga nu zelf naar de volgende zitting. Zonder advocaat.

Daags voordien zal ik de tegenpartij vragen om in eerste rang de doorverwijzing naar de rol te vragen, eventueel met een verplichte relatietherapie voor mijn vrouw en ik, therapeut te kiezen door mijn vrouw. In tweede rang een verplaatsing naar juni 2018, want nu eerst sociale bijdrage en belastingen betalen, kerstperiode voor de kinderen, en als er nog geld over is, zoek ik wel een advocaat.

Zo. Maak ik kans, of wat doet de familierechter? Het is geen assisenzaak he

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 24 nov 2017 21:43

Begrijp ik nu goed, dat u probeert te scheiden, maar wel relatietherapie eist voor u en uw vrouw? zou in deze een bemiddelaar niet eerder aangewezen zijn? Relatietherapeuten proberen met een koppel te werken aan een relatie die er nog is, niet aan een relatie die wordt stopgezet (cfr scheiding) toch?

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 25 nov 2017 00:22

rechter heeft bla bla bla???
Er is een scheiding met onderlinge toestemming en een scheiding wegens onoverkomelijke ontwrichting.
Ofwel komt men overeen of niet.
Zoals @Eylis heeft geschreven hebt u eerder nood aan een bemiddelaar lijkt me.

Reclame

jisisu
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 nov 2017 20:37

Whoow.

Met bla bla bedoel ik dat de rechter mijn advocaat heeft terechtgewezen dat een stuk ontbreekt. Het is uiteraard altijd de rechter zijn schuld hé. Als ik naar de board ga met een slordig dossier, krijg ik een negatieve evaluatie. Ik vind het na 8k uitgegeven te hebben een bijzonder mager resultaat.

Laat mij het zo stellen: het spelletje van heen en weer akkoordbesluiten met bijhorende extreem dure facturen, doe ik niet langer aan mee. Ik ben verweerder, het is voor zover ik geleerd heb, de eisende partij die eerste besluiten dient neer te leggen.

Dus mijn partner wilt de scheiding, ik niet. Als zij niet met eerste besluiten komt, vraag ik de doorverwijzing naar de bijzondere rol. Ik ga niet haar rol overnemen.

Bedankt voor euh... de feedback.

jisisu
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 26 nov 2017 20:45

Ik zal een concrete vraag stellen, ik hoop op een concreet antwoord en niet ad hominem

* Ik vraag de doorverwijzing naar de bijzonder
* ik vraag kwijtschelding van de rechtsplegingsvergoeding

Ontbreek ik nog iets? Zijn er bijzondere vormvoorwaarden?

eylis
Berichten: 8840

#6 , 27 nov 2017 19:49

"* Ik vraag de doorverwijzing naar de bijzonder....(?)" ik denk dat er hier inderdaad iets ontbreekt: een substantief.

Nicolas2020
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#7 , 28 nov 2017 18:32

Ik denk dat jisisu bijzondere 'rol' bedoelt, zoals hij daarvoor schreef.

Trouwens jisisu, als uw vrouw (ex) een scheiding wil en u niet, dat doet helaas helemaal niets ter zake ... . Ik kan ervan meespreken :( Om te trouwen of kinderen te krijgen of ... moet je met twee zijn. Om uiteen te gaan is één van beiden voldoende. Er is trouwens al lang geen 'schuld' meer bij een echtscheiding. Ik denk dus ook niet echt dat er van een 'eiser' kan gesproken worden bij een echtscheiding, maar ik kan me hierin vergissen ... . 't Is voor mij ook nog allemaal 'nieuw' ... .

Terug naar “Echtscheiding”