co ouderschap

marleen03
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

co ouderschap

#1 , 24 nov 2017 09:03

na het zoveelste dispuut ben ik gisteren mijn 2 minderjarige dochters bij hun vader gaan weghalen,hiervan heb ik melding gedaan bij de politie.welke stappen kan ik nu verder ondernemen om de kinderen bij mij te houden,en kom ik in de problemen zolang de kinderen bij mij verblijven de dagen dat ze bij hem zouden moeten zijn?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 24 nov 2017 14:15

u geeft erg weinig informatie over de omstandigheden waaronder u uw dochters bent gaan "weghalen" bij hun vader. Uit niets blijkt waarom dit gebeurde en of dit uberhaupt wel mocht....Want als de vader op dat ogenblik verblijfsrecht had, bent u in de eerste plaats ernstig in de fout dat u de kinderen "weghaalde" en zou de vader wel klacht tegen u kunnen indienen hiervoor. Het verhinderen van het omgangsrecht is wel degelijk een strafrechterlijk misdrijf...

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#3 , 24 nov 2017 19:59

Uw kinderen zijn niet uw eigendom. Het komt u evenmin toe te beslissen over de ouderlijke rechten van de andere ouder? En terecht maar. U bent hier rechter en partij en dat moet u beseffen.
Respecteer de afspraken die er bestaan want die gelden als wet tussen u beiden. Als u de omgangsregeling wenst gewijzigd te zien zal u de geijkte juridische weg dienen te bewandelen. Maar zolang een rechtbank (en niet u) geen nieuwe regeling vastlegt, blijft de huidige omgangsregel geldig. Zoals Eylis stelt : u bent strafrechtelijk vervolgbaar indien u dat niet doet. En terecht.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”