Terugbetaling ex

TanyaMB
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Terugbetaling ex

#1 , 22 nov 2017 20:14

Mijn probleem : 5 jaar geleden ben ik uit elkaar gegaan. We hadden toen samen een huis dat we al 6 jaar aan het afbetalen waren. Door omstandigheden heb ik hem het huis "gegeven". Ik wilde alleen het geld terug dat mijn grootvader geïnvesteerd had (30.000 euro).
We hebben onderling een heel eenvoudig document opgesteld waarin staat dat hij mij de som van 30.000 euro verschuldigd is en dat deze dient terug betaald te worden in variabele afbetalingen op een zo kort mogelijke termijn. Dit document is door beide ondertekend maar niet bij de notaris. We zijn nu 5 jaar verder en hij stort elke maand slechts 200 euro terug, hoewel ik ervan overtuigd ben dat hij vele grotere afbetalingen zou kunnen maken. Ik wil dit hele verhaal gewoon zo snel mogelijk achter de rug hebben. Is er een manier om ervoor te zorgen dat de betalingen vlotter verlopen (en dit dus geen 6 jaar meer blijft aanslepen...)? Ik heb al geprobeerd om met hem te praten maar dan krijg ik als antwoord "dat elk normaal mens tevreden zou zijn met 200 euro extra per maand" en dat ik "mijn eigen leven moet leiden en hem gerust moet laten".
Kan ik iets doen?
Alvast bedankt voor het lezen!
Met vriendelijke groeten,

T.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4628
Locatie: Diest

#2 , 22 nov 2017 20:59

Beste

Wat bedoelt u met 'gegeven'. Is de eigendom bij notaris overgedragen aan uw ex? Want u spreekt van een onderling document?
Het lijkt me evident dat uw ex die 30.000 € bij een bank leent en u in één maal uitbetaalt. Anders bent u geld aan het lenen en moet u in praktijk ook intrest aanrekenen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”