Vervalsing titel en oplichterij

Josie28
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Vervalsing titel en oplichterij

#1 , 19 nov 2017 09:44

Ik ben 1 jaar gehuwd geweest met een pathologische leugenaar.
Hij heeft me al die jaren belogen met zaken zoals dat hij een diploma geneeskunde zou hebben, dat hij ergens werkt waar hij dan helemaal al die jaren niet heeft gewerkt. Ook tegen anderen heeft hij hierover gelogen, hij heeft mensen medisch advies gegeven, griep vaccins toegediend,... terwijl hij helemaal die titel niet draagt. Hij heeft in die jaren een hoop schulden gemaakt waar ik geen weet van had. Hij liet me valse bankuitreksels zien waar onmens veel geld op stond terwijl hij juist niets heeft. Maar zit ondertussen wel met de schulden die hij tijdens het huwelijk heeft gemaakt.
Wat kan ik hierrond ondernemen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 nov 2017 10:25

U weet toch dat hij strafrechtelijk gestraft kan worden als dit aan de oren komt van de politie.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Josie28
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 nov 2017 15:14

U weet toch dat hij strafrechtelijk gestraft kan worden als dit aan de oren komt van de politie.
Hij heeft reeds enkele aanklachten bij de politie van oplichting en naamvervalsing ben ik al te weten gekomen.
We hebben ook een dochter van 2 jaar. Hij wilt meer bezoekrecht dan dat ik wil toegeven. Volgens zijn advocaat staat zijn ouderlijke rol buiten al de dingen die hij heeft gedaan. Klopt dit of houdt de rechter hier wel rekening mee?
Wil absoluut geen week om week mn dochter kwijt zijn, ze is alles voor me, hij was er nooit voor haar daar hij nooit thuis was. En nu wilt hij dit plotseling wel. Ben bang dit aan te vechten.

Reclame

eylis
Berichten: 8836

#4 , 19 nov 2017 15:27

Neem best een advocaat om de argumenten van zijn advocaat te counteren. Het is inderdaad zo dat een ouder die strafbare feiten gepleegd heeft in principe nog wel steeds een goede ouder voor zijn kind kan zijn omdat bvb feiten oplichting en diefstal niet direct de gezondheid en integriteit van een kind in gevaar brengen. Maar wat de advocaat niet in aanmerking neemt (en dat kan de jouwe wel doen) is dat het ongeoorloofd toedienen van medicatie (vaccinaties ed) en het zich voordoen als een medicus wél een feit is om te overwegen of de gezondheid en veiligheid van het kind wel gegarandeerd is. Je zou kunnen eisen dat het omgangsrecht in een neutrale omgeving onder extern toezicht gebeurt. Een rechter kan deze eis zeker in overweging nemen, want met dit voorstel doe je geen afbreuk aan de ouderlijke rechten van de vader.

Josie28
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#5 , 19 nov 2017 15:53

Neem best een advocaat om de argumenten van zijn advocaat te counteren. Het is inderdaad zo dat een ouder die strafbare feiten gepleegd heeft in principe nog wel steeds een goede ouder voor zijn kind kan zijn omdat bvb feiten oplichting en diefstal niet direct de gezondheid en integriteit van een kind in gevaar brengen. Maar wat de advocaat niet in aanmerking neemt (en dat kan de jouwe wel doen) is dat het ongeoorloofd toedienen van medicatie (vaccinaties ed) en het zich voordoen als een medicus wél een feit is om te overwegen of de gezondheid en veiligheid van het kind wel gegarandeerd is. Je zou kunnen eisen dat het omgangsrecht in een neutrale omgeving onder extern toezicht gebeurt. Een rechter kan deze eis zeker in overweging nemen, want met dit voorstel doe je geen afbreuk aan de ouderlijke rechten van de vader.
Mijn voorstel was 1 nacht in de week en 1 dag in het weekend wat mij een zeer redelijk voorstel leek. Maar hij wil ze meer zien en op opeenvolgende dagen. Maar zoals ik al zei week om week is voor mij echt geen optie. Ik werk zelf in de bijzondere jeugdzorg en ken zon externe bezoeksruimtes en dat is in mijn ogen nu niet echt nodig.
Ik heb nu een aangepaste bezoekregeling gemaakt aan de hand van mn werkuren, daar ik in weekends moet werken en ze dan eventueel v vrijdag tot maandag kan blijven als ik moet werken. Ik heb het al nr mn advocaat doorgestuurd, maar ik hoop echt ten zeerste dat hij hiermee akkoord gaat anders vrees ik inderdaad dat ik verdere stappen zal moeten ondernemen die voor hem wel eens heel negatief kunnen uitlopen.

eylis
Berichten: 8836

#6 , 19 nov 2017 15:58

Als je er reeds akkoord mee gaat dat jullie kind bij haar vader overnacht en/of een hele dag verblijft, kan je moeilijk nog het argument van veiligheid/gezondheid inroepen, gezien het feit dat je vanwege je werkregime wél zou toestaan dat ze weekends bij haar vader zou verblijven. Op dat punt zal de rechter ook je aandacht vestigen. Dat zou anders zijn als je consequent een omgangsregeling met overnachtingen zou geweigerd hebben vanwege veiligheidsredenen.

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#7 , 19 nov 2017 21:06

Het is niet 'uw' dochter maar 'jullie' dochter. De vader heeft even veel recht om zijn ouderlijke rol op te nemen als u. Dat betekent in beginsel dat een co-ouderschap eigenlijk de vertrekbasis is bij een echtscheiding. Dat u uw eigen voorstel zelf zeer redelijk acht is in vraag te stellen. Stel dat uw ex dergelijk voorstel naar u zou doen. Is het dan nog redelijk?
Zijn strafrechterlijk bestrafbare feiten dienen nog beoordeeld te worden. En zelfs een veroordeling daarvoor houdt niet in dat zijn ouderlijke rechten daardoor verminderen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Josie28
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#8 , 19 nov 2017 21:56

Het is niet 'uw' dochter maar 'jullie' dochter. De vader heeft even veel recht om zijn ouderlijke rol op te nemen als u. Dat betekent in beginsel dat een co-ouderschap eigenlijk de vertrekbasis is bij een echtscheiding. Dat u uw eigen voorstel zelf zeer redelijk acht is in vraag te stellen. Stel dat uw ex dergelijk voorstel naar u zou doen. Is het dan nog redelijk?
Zijn strafrechterlijk bestrafbare feiten dienen nog beoordeeld te worden. En zelfs een veroordeling daarvoor houdt niet in dat zijn ouderlijke rechten daardoor verminderen.
Als vader doet ge u kind da ni aan! Zij is geboren in een grote leugen al vanaf dag 1 heeft hij tegen mij gelogen over alles. Wie weet wat hij haar allemaal in de toekomst wijsmaakt hij is pathologisch gestoord! Hij heeft trouwens ook nooit naar zijn dochter omgekeken want was nooit thuis en als hij thuis was deed hij er niets mee. En nu wil hij ze ineens zoveel zien. Sorry da gaat er bij mij niet in! Als ze oud genoeg is zal ze de waarheid over haar vader weten en denk dat dan de keuze
Snel gemaakt zal zijn. Dus mijn voorstel is meer dan redelijk! Hij mag van geluk spreken dat ik geen contactverbod aanvraag!

Franciscus
Berichten: 38583

#9 , 19 nov 2017 22:34

Is er een diagnose inzake het pathologisch liegen?

Josie28
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#10 , 19 nov 2017 22:41

Is er een diagnose inzake het pathologisch liegen?
Nee maar het is wel enorm duidelijk. Als hij zich psychologisch zou laten testen zou dit er zeker uitkomen. Als je zelfs al sleutelhangers maakt met de naam van je werk op voor de bedrijfswagen die hij zogezegd had van het werk waar hij nooit heeft gewerkt + valse mails maakt,... 1000 maal op zijn dochter zweert dat hij de waarheid spreekt,... en nog een hele waslijst. hij gelooft zijn leugens zelf en heeft alvast heel veel eigenschappen dat een pathologische leugenaar zou hebben. Hij verzint over een verhaaltje bij en als je hem niet geloofd wordt hij boos.

Franciscus
Berichten: 38583

#11 , 19 nov 2017 23:13

Als u een advocaat hebt kan u altijd de veiligheid van het kind naar voor brengen.
Tevens een lijst opmaken van alle feiten en de gevolgen ervan.

Ik heb (spijtig genoeg) in mijn loopbaan verschillende van dit soort zaken gehad .... waar het jaren heeft geduurd voor er een gerechtelijke uitspraak was die de partijen die in iw geval waren uiteindelijk gelijk gaven.

jef007
Berichten: 1679

#12 , 20 nov 2017 16:52

Hij mag van geluk spreken dat ik geen contactverbod aanvraag!

als het allemaal zo erg is, waarom vraagt u dan geen contactverbod aan?

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#13 , 20 nov 2017 17:37

beste

Toch wel belangrijk dat je een gezonde intellectuele 'schizofrenie' ontwikkelt. Enerzijds je emotionele overwegingen. Die mag je gerust hebben. daar is niets fout mee. Tegelijk is er ook de juridische en rationele kant. En die zegt dat uw emoties niet de maat der dingen zijn. Helaas hangt het ouderlijk recht niet vast aan elementen zoals gezond verstand, rationeel gedrag, je ouderlijke plichten ernstig nemen, niet liegen of bedriegen. Het is belangrijk in uw dossier dat u beseft dat het recht uitgaat van wetteksten en rechtspraak. Niet vanuit uw persoonlijke subjectieve emotie van wat juist of niet juist is. Want dat laatste is geen basis van juridische realiteit.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#14 , 21 nov 2017 15:02

Zoals basejumper zegt, zal coöuderschap het uitgangspunt zijn, maar als de topic starter kan bewijzen dat de vader nooit naar het kind omgekeken heeft in het verleden, denk ik wel dat dit serieus zal meespelen in de uiteindelijke beslissing van een rechter. Als er ook gerechtelijke veroordelingen zouden zijn tegen de vader, zal dit een extra item zijn waar een rechter rekening mee zal houden. Het belang van het kind zal immers voorop komen. Als dan blijkt dat één van de ouders het niet zou nauw neemt met normen en waarden, zou dit een negatieve invloed kunnen hebben op de opvoeding van het kind, en zal een rechter hier weldegelijk rekening mee houden...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus
Berichten: 38583

#15 , 26 nov 2017 21:37

Zou kunnen maar hoeft helemaal niet zo te zijn daarom moet er een ijzersterk dossier zijn.
Er is reeds een akkoord over omgangsrecht ...wordt moeilijk als er geen nieuwe feiten zijn.
Ken een case waar een partij voor assisen is geweest wegens moordpoging op ex - en veroordeeld .
Heeft in de gevangenis bezoekrecht gevraagd van de kinderen en gekregen mochten met zijn ouders meekomen.
Reden vader had niets tegen zijn kinderen wel tegen zijn ex.

Terug naar “Echtscheiding”