Feitelijk gescheiden maar domicilie staat al 1,5 jaar samen?

Pieterjan1984
Topic Starter
Berichten: 130

Feitelijk gescheiden maar domicilie staat al 1,5 jaar samen?

#1 , 18 nov 2017 13:11

Hallo,

1.5 jaar geleden heb ik ontdekt dat mijn vrouw mij al 2 jaar bedroog met een collega, ze hadden plannen om samen te gaan wonen etc.

Relatie toch nog een kans gegeven maar nu 1,5 jaar later heeft ze nog altijd geeen moeite gedaan, integendeel ze woont op een adres dat ze mij niet wil zeggen en haalt elke maand cash geld af van de gezamelijke rekening, zet dat op haar rekening en betaalt daar haar rekeningen mee...

We wonen nu al 1,5 jaar gescheiden waarvan ze een tijdje bij haar zus en grootmoeder gewoond heeft tot ze iets gevonden had om te huren. Het is ecchter een tijdelijke huurwoonst, ze betaalt maand per maand, kan het zelf maandelijks opzeggen maar ze beweert dat ze haar domicilie daar niet kan zetten. Ik zou het niet weten want ik weet niet waar ze woont of wat het contract is.

Ik woon nog steeds in de woning die we samen gekocht hebben.

Ik zou nu willen scheiden en liefst zo snel mogelijk. Ik verdien 3150 euro netto en zij verdient 2100 euro, en ze heeft 10 maanden nog bijgewerkt waar ze 400 euro per maand voor krijgt. 1.5 jaar geleden hadden we rond de 10k euro spaargeld, en nu na 1.5 jaar de volle 12k euro.

Ik vind het niet normaal dat ik na al die jaren hard werken zo weinig spaargeld heb, daarom wil ik zo snel mogelijk gewoon alleen wonen zodat ik kan sparen om mijn leven weer op te bouwen.

NU de vraag, als je meer dan 1 jaar apart woont kan je eenzijdig de scheiding inzetten met een kortere procedure. Hoe kan ik echter bewijzen dat ik al zo lang alleen woon, is een verklaring van mijn buren bijvoorbeeld voldoende? Ze heeft niet echt een huurcontract maar ze betaalt wel per overschrijving via de rekening die ik niet kan zien...kan ik bijvoorbeeeld haar uittreksels opeisen van de laatste 1.5 jaar?

En hoe kan ik scheiden als ik niet weet waar ze woont? Hoe kan ik post opsturen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 18 nov 2017 15:35

Laat haar ambtelijk schrappen op de gemeente en stel ook uw wijkinspecteur in kennis.
Ik vermoed dat er geen post meer komt voor uw echtgenote?
Als politie al kan bevestigen dat zij daar al een tijd niet meer woont zoveel te beter.
Weet u waar ze werkt... dan kan voor de scheiding ( nadat u eerst bovenstaande hebt gedaan - de dagvaarding voor scheiding daar bezorgd worden.

O ja en zorg dat uw wedde op uw eigen rekening wordt gestort.
En sluit de gemeenschappelijke rekening af... kan ook zijn dat er alleen maar een volmacht is van een van de partijen dan is het nog makkelijker.

Als het een gemene woning is heeft ze wel recht op de helft van de hypothetische huurwaarde maar moet ze als eigenaar ook wel de eigenaarskosten mee betalen.



http://www.belgium.be/nl/familie/koppel/scheiding/
http://www.belgium.be/nl/familie/koppel ... scheiding/
http://www.belgium.be/nl/familie/koppel ... el_en_bed/
http://justitie.belgium.be/nl/themas_en ... scheiding/

Pieterjan1984
Topic Starter
Berichten: 130

#3 , 18 nov 2017 17:25

Bedankt voor je snelle reactie.

Haar post komt hier nog altijd toe, op haar werk staat ze ook nog altijd hier ingeschreven voor haar woon werk vergoeding.

Wat houdt dat ambtelijk schrappen dan in? Haar domicilie ligt hier nog altijd en als ze hier geschrapt is is ze dakloos volgens de staat? Kan ik dat eenzijdig?

Mij is het nog altijd niet duidelijk hoe ik nu kan bewijzen dat ze hier al zo lang niet meer woont, welke stappen moet ik zetten, moet ik de wijkagent laten komen en hem bij de buren laten langsgaan om de vaststelling te doen? Moet ik mijn toekomstige ex vragen om een verklaring af te leggen bij de politie dat ze hier al meer dan een jaar niet meer woont?

"De feitelijke scheiding van de echtgenoten kan aangetoond worden door alle wettelijke middelen, met uitzondering van de bekentenis en de eed, en onder andere door voorlegging van een getuigschrift van woonplaats waaruit inschrijvingen op verschillende adressen blijken."

Hier staat er dat een bekentenis of eed niet voldoende is, welke andere wettelijke middelen buiten de inschrijving (die ze dus niet heeft) kan ik nog gebruiken?

Volgens ons hypothecair contract met de bank moet ons geld ook op die gezamenlijke rekening terecht komen, mag ik dit zomaar veranderen?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 18 nov 2017 20:34

Aan uw ex vraagt u niets laat eerst de gemeente en politie de AACB maar doen ... u kan best geen info geven over waar zij mogelijk zou kunnen verblijven of werken want dan duurt de procedure nog veel langer ( enkele maanden).
U kan scheiden bij wijze op 6 maanden via EOT ...maar gezien toestand zal het een eerder een EOO worden.
Eerst zorgen dat de procedure opgestart is ... als voorstel schrapping in het Rijksregister is opgenomen dan blokkeert u de rekening en ga best naar een advocaat.

Van dan af stuurt u alle brieven terug als adres onbekend en verwittigd u ook haar firma.
Wegens valsheid in geschriften en het gebruik ervan wegens vervalsing van de gegevens woon werk verkeer.

Terug naar “Echtscheiding”