Allimentatie na overlijden

tiana
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Allimentatie na overlijden

#1 , 14 nov 2017 22:13

Ik ben student en meerderjarig. Mijn ouders zijn gescheiden en ik woon wettelijk samen met mijn moeder. Mijn vader betaald haar alimentatie. Ik doe regelmatig een vakantie - of weekendjob. Omdat ik nog steeds studeer moet mijn vader alimentatie blijven betalen aan mijn moeder.

Mijn moeder is onlangs overleden, en nu vroeg ik mij af of mijn vader alimentatie voor mij, aan mij moet blijven betalen. En word ik hier dan op belast? ik ga inmiddels alleen wonen nu. Hij kan 80% inbrengen in zijn belastingen van het alimentatiegeld.

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 14 nov 2017 22:16

Uw vader is u onderhoud verschuldigd tot het behalen van een diploma (binnen een normale termijn welteverstaan).
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)


Reclame

tiana
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 14 nov 2017 23:34

Uw vader is u onderhoud verschuldigd tot het behalen van een diploma (binnen een normale termijn welteverstaan).
Betaal ik hier dan belastingen op aangezien het alimentatie nu rechtstreeks naar mij word gestord? Dit is dan een rechtstreeks inkomen voor mij...

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#5 , 14 nov 2017 23:38

Uw vader moet gewoon voorzien in uw levensonderhoud zoals alle ouders dat doen.