onroerend goed uit onverdeeldheid halen

molly
Topic Starter
Berichten: 2
Locatie: vlaams brabant

onroerend goed uit onverdeeldheid halen

#1 , 13 mar 2006 22:08

Ik ben gescheiden via eot. Onze gezinswoning bleef in onverdeeldheid, ik betaal de lening samen met ex af, en mag er wonen met onze twee kinderen. Ik heb een nieuwe relatie, we hebben eerst geprobeerd om de woning in te kopen, maar wegens onenigheid over de prijs zijn we daar niet in geslaagd. Nu hebben mijn nieuwe partner en ikzelf gekozen voor een nieuw te bouwen woning, en werd de woning waar ik nu verblijf te koop gesteld. We hebben een potenti?le koper, doch mijn ex stemt niet in met de prijs die deze biedt. Kan ik eisen dat de woning openbaar verkocht wordt , ook al is mijn ex het hier niet mee eens ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 mar 2006 10:48

Wat staat er over de woning in de overeenkomst EOT?

scorpioen

molly
Topic Starter
Berichten: 2
Locatie: vlaams brabant

#3 , 14 mar 2006 16:34

In de akte van eot staat dat het onroerend goed maximum 5 jaar in onverdeeldheid kan blijven en dat ik er mag wonen, enkel met mijn 2 kinderen. Nu ik een nieuwe partner heb, hebben we dan ook beslist om een nieuw huis op te trekken en het andere te verkopen. We hebben nu een ernstige kandidaat koper, die een billijke prijs wil betalen, maar mijn ex blijft erbij dat het bod niet hoog genoeg is, vandaar dat ik overweeg om de openbare verkoop aan te vragen.

Reclame

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#4 , 14 mar 2006 16:38

Een openbare verkoop brengt meestal minder op dan een verkoop uit de hand.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#5 , 14 mar 2006 17:39

Niemand is verplicht in onverdeeldheid te blijven. Men kan bij overeenkomst overeenkomen om voor een termijn van maximum vijf jaar in onverdeeldheid te blijven. Als in de overeenkomst geen minimumtermijn werd vermeld kan u gerechtelijk uit onverdeeldheid treden. De rechtbank zal een notaris aanstellen om tot openbare verkoop over te gaan.

scorpioen

Terug naar “Echtscheiding”