Ik wil scheiden...wag nu ?

leeuwke1969
Topic Starter
Berichten: 311

Ik wil scheiden...wag nu ?

#1 , 09 nov 2017 20:29

Ik ben 7,5 jaar gehuwd. Het is mijn tweede huwelijk. Ik heb 2 kinderen en hij ook. Samen hebben we er geen. Er is een eigendom waarop nog een lening loopt. Bij de notaris staat geschreven dat ik 80000€ heb ingebracht. Wat ook zo is. Alle nboedel is van mij ook 1 auto + mobilhome. De andere auto is gezamelijk aangekocht. De lening bedraagt 128000 en loopt nog over 25jaaf. De woning werd op 220000 geschat. Wat moet ik hem uitbetalen als ik de woning wil inkopen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 nov 2017 10:16

Hangt er van af wat jullie overeenkomen. Als hij weigert akkoord te gaan dat de woning € 220.000 waard is, sta je nergens. Als hij wel akkoord gaat, kan je zeggen: ((€220.000 - nog af te betalen lening) - €80.000) / 2 . Dus stel dat je nog €100.000 moet afbetalen (kapitaal + intresten). Dan is het deel van de woning in jullie "bezit" momenteel €120.000. Daarvan is €80.000 sowieso van jou. Blijft er dus nog €40.000 gemeenschappelijk over. Dus zou je hem met €20.000 kunnen uitkopen.

Maar da's natuurlijk een héél eenvoudige benadering. Andere zaken die kunnen meespelen: wat is ondertussen de meerwaarde / minwaarde van de woning? Bij meerwaarde: heeft hij voor die meerwaarde gezorgd door in de woning te werken? Wil je die meerwaarde ook verrekend zien in de €80.000 eigen inbreng? Wat met de intresten, verreken je die mee of neem je enkel kapitaal in rekening? Etc, etc...

Zoek op het forum eens naar "woning uitkopen" en je zal verschillende topics vinden die over dezelfde thematiek gaan...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”