Vermoeiende ex houdt zich niet aan vonnis

Roosje987
Topic Starter
Berichten: 45
Juridisch actief: Nee

Vermoeiende ex houdt zich niet aan vonnis

#1 , 08 nov 2017 12:44

Dag allemaal.
,


Nogmaals een bericht van mij betreft mijn ex.
Sinds mei dit jaar een vonnis via de kamer van minnelijke schikking betreft omgangs regeling en betalingen.
Overeen gekomen dat hij geen alimentatie moest betalen wel 2/3 vd school kosten en buiten gewone kosten.
Nu is het vanaf het begin al problemen.
Meneer betaald te laat of weigert mee te betalen aan sport en nu weigert hij volledig te betalen want hij wilt terug naar de rechter en een aanpassing vh vonnis.

Ik ga nu dus aangifte doen want hij houdt zich niet aan het vonnis.
Maar hoe groot is de kans dat een rechter een vonnis gaat aanpassen die wij samen zijn overeen gekomen en nota bene net 6 maanden oud is.

Er valt ook niet met hem te communiceren beantwoord geen mail van mij waardoor het lastig is zaken te bespreken.

Hij heeft ze 6 dagen ik 8 ontvang dus geen alimentatie en nu dus ook geen betalingen voor school sport etc.
Graag advies.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jabbe
Berichten: 586

#2 , 08 nov 2017 14:23

Die kans is er altijd want de rechter beslist autonoom, maar ik denk dat uw ex er dan slechter vanaf komt als u zwart op wit kan aantonen welke betalingen te laat zijn betaald of helemaal niet werden betaald. daarvoor hebt u ook de aangifte gedaan. Misschien leidt dit er uiteindelijk toe dat alimentatie moet worden betaald gezien mijnheer niet van goede wil is.

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 08 nov 2017 14:58

In feite zijn er twee procedures
Stap één : is de strafprocedure door aangifte te doen ... politie zal ex horen en hem zeggen dat hij zich aan het vonnis moet houden. Vermoedelijk zal u nog wel eens of zelfs enkele malen aangifte moeten doen ... dan doet u dat.
Politie zal dan opdracht krijgen om persoon te horen en hem mogelijk een bepaalde tekst te laten tekenen.
Gevolgd door weer een aangifte van u.
Dan zal parket in aktie schieten en ex voor de correctionele rechtbank dagen om hem te laten veroordelen door rechtbank.
Stap twee : Gezien u al bemiddelingskamer hebt gedaan en daar een akkoord is uitgekomen dat niet wordt nageleefd ( bezorg de politie in stap één ook al de onderlinge correspondentie in bijlage) zal de rechtbank in de burgerlijke procedure 'not amused' zijn ...
Als u een goed opgebouwd dossier hebt gebruik een rekenvel om datum desnoods uur plaats wat gevraagd wat geantwoord wat betaald wat niet betaald in kolommen in te voegen en als voorlaatste kolom is nr bijlage en laatste kolom is de beschrijving van elk stuk op dat u daar als bewijs van voorlegt. Elk stuk wordt door u genummerd en in kopie met vermelding van het nr bijgevoegd.
Voor de familiekamer hoeft u zelfs geen advocaat te nemen .... ik weet van talloze zaken waar de personen de zaak beter konden uitleggen - klaar duidelijk en met bewijzen dan een advocaat. Soms zelfs als er een advocaat aanwezig was.
Bij mijn weten zijn de ouders trouwens de belangrijkste personen.
In stap 2 wordt het resultaat van stap 1 gebruikt ... ook al is die nog bezig het vermelden van de PV en hun nummer maken deel uit van uw rekenvel.

Mocht u nog vragen hebben stel ze maar.

Reclame

Roosje987
Topic Starter
Berichten: 45
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 nov 2017 13:44

Beiden vriendelijk bedankt voor uw antwoord.
Ik ben zeer benieuwd wat er zal volgen na mijn aangifte.

Terug naar “Echtscheiding”