exclusief ouderlijk gezag

wdp83
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

exclusief ouderlijk gezag

#1 , 02 nov 2017 12:21

Graag had ik geweten als mijn ex partner het exclusief ouderlijk gezag heeft over mijn 2 minderjarige kinderen ik hen dan wel nog mag zien en informatie mag vragen aan hun school .ik heb al mijn kinderen bijna een jaar niet meer gezien.mijn ex weigert alle contact

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 02 nov 2017 12:39

ik heb de indruk dat de ouders van de moeder van jullie kinderen deze vraag ook al gepost hebben op deze website. Eerst een paar vragen: ben je uit je ouderlijke macht ontzet? (cfr: exclusief ouderlijk gezag wordt enkel toegekend wegens"zware redenen") Is er een oficieel rechterlijk vonnis mbt je omgangsrecht? zo ja, om welke reden oefen je die niet uit? In het algemeen moet elke ouder (zelfs als er exclusief ouderlijk gezag is toegekend aan de andere ouder) op de hoogte gehouden worden van de opleiding en opvoeding van zijn/haar kinderen. Ook ouders die uit hun ouderlijke macht ontzet worden hebben het recht contact te hebben met hun kinderen, hetzij eventueel onder toezicht. Maar dat zou toch duidelijk in een vonnis moeten staan op welke manier...

wdp83
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 nov 2017 14:08

Er staat niks bij alleen dat mijn ex het exclusief ouderlijk gezag krijgt omdat ik me zogezegd niet interesseer in de kinderen.ik moet ook onderhoudsgeld betalen en dat is het.meer staat er niet op maar er was al een eerder vonnis waarin ik bezoekrecht had om de 14 dagen en de helft van de vakanties.ook een andere kant waar de rechter blijkbaar niet achter kijkt is het feit dat mijn 2 kinderen bij hem gedomicillieerd staan en er maar 1 effectief bij hem woont

Reclame

eylis
Berichten: 8840

#4 , 02 nov 2017 14:24

Kan je de originele formulering in het vonnis opzoeken? Exclusief ouderlijk gezag wordt enkel toegekend bij ernstige verwaarlozing, misbruik ed.....Was het misschien exclusief verblijfsrecht?

wdp83
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#5 , 02 nov 2017 14:55

Er staat bij beslissing dragen de uitoefening van het ouderlijk gezag over de 2 kinderen uitsluitend op aan vader.en bij beoordeling staat ouderlijk gezag in deze bestaan er ernstige redenen om af te wijken van het wettelijk principe.moeder toont zich immers al meer dan een jaar niet of nauwelijks betrokken bij de opvoeding van de kinderen.zij zoekt geen contact met de kinderen en betaalt geen of nauwelijks onderhoudsgeld.de vordering van vader is dan ook gegrond.
maar dat ik er niet naar omkijk klopt niet want ik heb massa veel smsen waarin ik vraag wanneer hij de kinderen brengt maar ik krijg steeds geen antwoord.ik heb heel het schooljaar door contact met de scholen van de kinderen dus dit is echt uit de lucht gegrepen

eylis
Berichten: 8840

#6 , 02 nov 2017 16:29

Is het rechterlijk vonnis in België uitgesproken?

wdp83
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#7 , 02 nov 2017 16:43

Ja in jeugdrechtbank van antwerpen

eylis
Berichten: 8840

#8 , 02 nov 2017 17:32

Met mijn (beperkte) kennis van de materie, wordt exclusief ouderlijk gezag enkel opgelegd als er echt grondige redenen zijn van verwaarlozing en misbruik. Ik begrijp dit vonnis dus echt niet.Wat vertelde je advocaat daar over?

wdp83
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#9 , 02 nov 2017 18:08

Ik heb geen advocaat.ik ben niet in de financiële mogelijkheid daarvoor

wdp83
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#10 , 02 nov 2017 18:10

Ik zit namelijk nog met een andere zaak waarvoor ik ook info heb gevraagd op deze site onder echtscheiding

Jabbe
Berichten: 586

#11 , 03 nov 2017 11:12

Ik heb geen advocaat.ik ben niet in de financiële mogelijkheid daarvoor
Ook voor wat betreft uw andere vraag.

Het lijkt me in dit geval aan te raden om even het Antwerpse justitiehuis binnen te stappen (adres en uren: https://www.justitiehuizen.be/antwerpen aan het Stadspark.
Consultatie-uren advocaat
- Maandagnamiddag van 14:00 tot 16:00 (Aanmelden kan van 13u - slechts 9 plaatsen).
- Dinsdagavond van 17:00 tot 19:00 (Enkel op afspraak).

Een eerste eerstelijnsadvies van een advocaat in het huis is gratis. Met goed voorbereide vragen kan u al een heel eind verder.
Men zal dan wel geen omstandig juridisch advies geven, maar misschien kan u daarna op een pro-Deoadvocaat beroep doen.

wdp83
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#12 , 05 nov 2017 16:28

Dank u wel.zal dit eens proberen

Terug naar “Echtscheiding”