Verdeling belastingteruggave na breuk wettelijk samenwonend

sansimons
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verdeling belastingteruggave na breuk wettelijk samenwonend

#1 , 01 nov 2017 13:39

Ik heb 5 jaar wettelijk samen gewoond en dus onze belastingaangifte is steeds op onze twee namen ingebracht.
Wij zijn een samengesteld gezin met 1 dochter van mij, die mijn vriend op zijn naam heeft gezet vanwege de belastingen.
Wij hebben net vijf het buitenland gewoond vanwege de Job van mijn partner,toch gedomicileerd op een vast adres in België.
Ik heb mijn vaste Job opgezegd bij een bank om mee te gaan en vrijwilligerswerk, onbetaald,gedaan. Ik heb wel gedurendedie vijf jaar alimentatie betaald voor mijn zoon in België plus aan pensioensparen gedaan. Gedurende ons verblijf in het buitenland was ik volledig ten diensten van de functie van mijn partner.
Nu gaan wij uit elkaar en is mijn vraag of ik recht heb op de teruggave van belastingen van die vijf jaar....
Ik heb nooit 1 euro ontvangen van dat geld daar hij vindt dat ik daar geen recht op heb maar naar mijn gevoel klopt dit niet.
Ik heb ook bijdragen geleverd plus dat hij extra ontvangt door mijn dochter en niet werkende partner...

Waar heb ik wel en niet recht op?

Dank voor jullie antwoorden !

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding