vonnis uitvoering

Qbek
Topic Starter
Berichten: 257

vonnis uitvoering

#1 , 30 okt 2017 20:08

Vraagje,

1.Niet dagelijkse gezondheidskosten:
paramedische kosten:kosten van logopedie,psycho motoriek,psycholoog....


5.De éne ouder pleegt overleg met de andere ouder voor hij de kosten maakt behalve in het
geval van medische urgenties of zaken die op de schoolrekening courant worden gefactureerd.dit overleg gebeurt via mail.
Indien de andere ouder niet binnen de 5 werkdagen reageerd,wordt deze ouder geacht hiermee in te stemmen.
Elk ouder dient te bewijzen dat hij of zij overleg heeft gepleegd zoniet vervalt het recht van de ene ouder om hiervan terugbetaling aan de andere ouder te vragen.


Ik krijg een gepeperde rekening van mijn ex gaande van 2016 tot nu en dit kosten voor psychologen.
Er is geen overleg gepleegd,geen kosten voorgaande aangekaard,niets,geen mails....nieks
Ik reageer dat ik niet akkoord ben met deze kosten...


Zij wil nu een deurwaerder op mij af sturen,kan zij dit?
Als ik NIET akkoord ben of zij een psycholoog inschakeld,MOET ik deze dan betalen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Nicolas2020
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 nov 2017 10:01

Erg interessante vraag, en iets waar ik eigenlijk niet direct rekening mee gehouden heb (gisteren de akte bij de notaris gaan tekenen).

Bij ons staat er het volgende: "... geen overleg nodig tussen ouders voor o.a. kosten psycholoog etc. ... en dit alles voor zover deze zijn voorgeschreven door bevoegde artsen of door een bevoegde instantie en onder aftrek van de tussenkomst van de mutualiteit, van een hospitalisatieverzekering of van een andere aanvullende verzekering;

Toen wij onze EOT heb opgesteld meende ik ergens gelezen te hebben dat het belangrijk is of deze kost, van een psycholoog in uw geval, is VOORGESCHREVEN. Als de ene ouder het plots 'nuttig' vindt om zoon- of dochterlief naar de psycholoog te sturen omdat hij of zij, volgens die ouder, een wat moeilijke periode meemaakt, is deze kost voor die ouder. Echter, als een geneesheer een bezoek aan een psycholoog 'voorschrijft' en het wel degelijk zijn nut heeft bij het kind in kwestie, betalen beide ouders, wat me ook niet meer dan fair lijkt. Ik kan me vergissen natuurlijk. En tjah, als de mama/papa eens lief lacht naar de geneesheer en vraagt om psycholoogbezoek 'voor te schrijven' hang je er ook aan ... .

Ik vind het in elk geval niet netjes van uw ex u zo voor een voldongen feit te plaatsen. Als ze geen overleg gepleegd heeft via bv. mail zie ik niet in dat u deze kosten sowieso nu gewoon effe snel moet betalen. Zij zal moeten bewijzen dat ze u wel degelijk verwittigd heeft dat die kosten eraan kwamen/gemaakt zijn.
Een psycholoogbezoek lijkt me trouwens ook geen 'medische urgentie' zoals in uw akte staat, maar daar kan ik natuurlijk niet over oordelen.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”