bedden voor de kinderen ( slaapkamers)

jbj61
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

bedden voor de kinderen ( slaapkamers)

#1 , 29 okt 2017 20:42

De ex man van mijn dochter woont boven het café van zijn ouders, mijn dochter heeft het hoedrecht en de ex mag om de 14 dagen de kinderen bij hem hebben van vrijdag na school tot de zondag te 19 uur.
De kinderen 9 en 5 jaar klagen dat ze niet graag bij hun vader overnachten, want er is maar 1 bed voor de oudste jongen van 9 jaar, en het meisje van 5 jaar moet in het bed slapen bij papa.
Er zijn geen slaapkamers voorzien en zodra ze slapen vertrekt de vader naar de café of naar zijn nieuwe vriendin, en liggen de kinderen alleen boven.
De jongste moet geregeld naar het toilet maar dan moet ze alleen de trap af door het café, want de ex schoonouders trekken het zich niet aan , terwijl het café open is.
De waarheid komt altijd uit een kindermond, en nu w-vragen wij ons af wat we daar kunnen tegen in brengen, want wij zijn als grootouders van ons dochters kinderen ( onze kleinkinderen) wel bezorgd .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Nicolas2020
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 nov 2017 10:21

Dat lijkt me idd geen goeie situatie voor de kinderen, echter een aparte slaapkamer voor de kinderen is volgens mij niet verplicht. Een apart bed is een andere zaak. Maar papa kan bv. perfect op een zetel slapen zodat beide kinderen een bed hebben.
Dat van de trap afgaan, schoonouders die zich van niks iets aantrekken, ... daar kan u volgens mij weinig tegen beginnen. Tenzij de vader en/of schoonouders de hele avond en nacht stomdronken rondlopen en er een gevaar is voor de kindjes. Dan kan u de politie sturen.

Tope
Berichten: 916

#3 , 01 nov 2017 10:50

Vader kan misschien een po of een campingtoilet voorzien om alvast het toiletprobleem op te lossen.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”