Auto delen ?

Papavan
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Auto delen ?

#1 , 26 okt 2017 13:55

Hallo,

Wij hebben een auto met lening aan verbonden. Gezien we gescheiden zijn dien ik deze auto mee te betalen (lening op twee namen).
Maar mijn ex weigert mij gebruik te laten maken van deze wagen. Maar dien wel de helft netjes mee te betalen. Ik zou er dus graag een wielklem laten opzetten, maar met welke wettekst krijg ik dit voor elkaar? Of kan politie iets doen in deze? Auto verkopen is geen optie voor ons.

mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 okt 2017 15:19

Het probleem zal zijn dat enkel de lening op je naam staat, maar de factuur en de inschrijving op naam van je echtgenoot.

Of staat de factuur op beiden u naam als ook het inschrijvingsbewijs?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Papavan
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 okt 2017 08:59

Beste, de lening EN factuur staat op twee namen. Verzekering slechts op 1 naam als ook de auto tax.
Waar moet ik zijn, om dit voor elkaar te krijgen? Moet dit via een gerechtelijke procedure en onder welke noemer/wet dan? Of kan dit via vredegerecht?

mvg

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 okt 2017 09:15

Dit is voor het vrede gerecht, en is het goedkoopst en snel.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Sirkii
Berichten: 5414

#5 , 30 okt 2017 07:09

Hoe is de verdeling gebeurd? Je ex kan je uitkopen voor de helft van de waarde van de auto (proportioneel verminderd met het nog openstaande leningsbedrag)

Stuur hem een aangetekende brief dat hij je x€ moet om je uit te kopen (overschat de waarde van de auto niet)en dat je vanaf volgende maaand niet meer meebetaalt in de afbetaling. Het feit dat de lening op 2 namen staat heeft enkel als gevolg dat de bank ook bij jou zal langskomen als je ex niet meer betaalt.

Papavan
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#6 , 30 okt 2017 09:32

waarom doet mijn advocaat dat niet? deze reageert gewoon niet. Misschien toch beter een andere raadsman zoeken.
Ben hier al wijzer geworden dan tijdens de uren met m'n advocaat. Nu ze vraagt dat ik haar uitkoop, maar heb geen rijbewijs! En mijn advocaat vroeg dat dan ook aan mij en zij er nog bij, dat dit de beste oplossing is! Wat ben ik met z'n auto zonder rijbewijs. Tevens is het een luxe wagen van een behoorlijk kapitaal. Dus NEE dank je :-)

ALVAST DANK

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#7 , 30 okt 2017 11:44

Als geen van beiden de wagen wenst, verkoop hem dan tweedehands en beetaal met de opbrengst te lening af. Als er dan nog geld overblijft, verdeel je dit tussen beiden...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Echtscheiding”