domicilie

avw
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

domicilie

#1 , 20 okt 2017 12:34

Mijn (bijna) ex man woont al 5 maanden bij zijn vriendin maar heeft zijn domicilie nog steeds bij mij staan.
Ik ben dit van plan om dat te schrappen als de zaak binnen 1 maand rond is.
Wanneer hij nu een (dodelijk) accident maakt of schulden of dergelijke komen ze dan bij mij aan de deur kloppen ???

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 okt 2017 12:48

Dus u man doet aan domicilie fraude, je domicilie moet staan waar je hoofdzakelijk verblijft
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

avw
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 okt 2017 12:58

Inderdaad maar vermits zijn nieuwe vriendin in schuldbemiddeling is kan hij zijn domicilie daar niet zetten vermits zij dan niet op een pro-deo advocaat kan beroep maken. Ik wil dit nog aanzien tot eind volgende maand als de echtscheiding volledig rond is daar hij mij en de kinderen bedreigd. Maar wat als hij een accident maakt of schulden in die tijd ??

Reclame

Franciscus
Berichten: 38603

#4 , 20 okt 2017 14:24

Dan komen die naar u.
Gezien echtscheiding een van de voorwaarden is afzonderlijk wonen.... wordt moeilijk als hij nog bij u ingeschreven is. Komen meestal heel veel moeilijkheden van.
Of u gaat naar gemeente en daar zeggen dat uw bijna ex op adres Y woont bij Z .... voor de rest hebt u er geen zaken mee en hij nog minder met u.
ofwel zegt u aan gemeente (als u met uw ex geen 'zever' wil gewoon zeggen) dat hij niet meer bij u woont dan komt politie bij u controleren
Ook direct uw wijkinspecteur verwittigen zodat die de procedure kan opstarten voor ambtelijke afschrijving.
Voor de rest is het zijn verantwoordelijk.
Van de (al of niet strafbare) bedreigingen onmiddellijk aangifte doen bij de politie want is dan een IFG zaak*
*http://www.juridischforum.be/forum/view ... 89&t=46358

Op de rechtbank is men niet veel met ik werd dikwijls bedreigd door mijn ex maar wel met de PV's en meldingen.

Terug naar “Echtscheiding”