Kleding kinderen.....

Papavan
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Kleding kinderen.....

#1 , 20 okt 2017 08:20

Hallo,

Ik zit in een vechtscheiding, en helaas is mijn dochter van 6 hierbij betrokken. Ik ben de "Papa" en snel is duidelijk dat wij weinig rechten hebben en alleen maar plichten. We hebben geprobeerd om minnelijke schikkingen te maken, maar deze zijn op niets uitgedraaid. Voorlopig is alles nog hangende in de rechtszaak en is er GEEN vonnis over m'n dochter. Er is alleen een tijdelijk vonnis dat eigenlijk (verstreken) is, omdat we op de nieuwe zitting niet zijn opgedaagd omdat we het "onder ons" gingen oplossen zonder advocaten. Dit is helaas niet gelukt, waardoor er terug advocaten op staan, en het gevecht verder gaat maar nog geen nieuwe datums zijn vastgesteld, er is juist een verzoek ingediend, dus weer eerst wachten op de rechtbank. In dit tijdelijk vonnis stond, dat ik m'n dochter 1 weekend om de twee had, en dat ieder moet instaan voor de kost. Er was GEEN alimentatie vereist. Ik heb "vrijwillig" alimentatie betaald 2x maar m'n ex wou dit NIET op papier vermelden. Hierdoor heb ik deze gestaakt tot nader order. Nu krijg ik m'n dochter wel te zien (moet ze afhalen aan de school vrijdag tot zondag) maar krijg geen kleding meer mee! Mijn advocaat zit hier bovenop maar dit kost me ook handen vol geld.

Ik kan natuurlijk een garderobe kopen, maar dit is "weer" toegeven, ik kan ook toegeven aan al haar wensen...... en dit kan niet de bedoeling zijn.
Ik weiger mijn dochter te laten rondlopen in 1 outfit, ze kleed zich graag om en wil ze die vrijheid ook geven. Maar moet ik hier de dupe van zijn? Papa's mogen weer betalen, en dat ik een goede verdiener was, dan geen probleem. Maar helaas is dit niet het geval.

Wat kan ik hier tegen doen??? Ik wil dat m'n dochter hieronder niet moet lijden, en ze al haar knuffels enz... ter beschikking heeft. Ik vindt zinloos om iets te kopen, door de weinige tijd mijn dochter bij mij is. Niet omdat ik gierig ben! Verzorging, electrische tandenborstel heb ik allemaal gekocht omdat dit toch blijft en niet elke week moet vervangen worden bij wijze van spreken.

Graag raad......

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 20 okt 2017 15:05

Als ik het goed begrijp, staat in het voorlopige vonnis dat u een omgangsregeling voor 1 op 2 weekenden heeft maar géén alimentatie moet betalen. Dan is dat een voor u een érg voordelige regeling. U krijgt geen voldoende kleren mee voor het weekend? Dan koopt u 2 setjes ondergoed, 2 setjes bovengoed en een pijama en laat je dochter na haar weekendje bij u weer vertrekken met haar "mamakleren". Is dat toegeven? Nee, dat is een eigen thuis creeren met eigen spullen; Kost dat veel? Dat kan je al voor 50 euro als je budget te krap is. En houdt je dochter ervan regelmatig andere kleren aan te trekken? Toch niet 2X per dag hoop ik, dan blijf je bezig met wassen en strijken.... :-)

Franciscus
Berichten: 38599

#3 , 20 okt 2017 17:01

Hangt een beetje van de leeftijd af van baby tot 5 jarige... :D

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”