internaat

Qbek
Topic Starter
Berichten: 257

internaat

#1 , 13 okt 2017 11:42

Ik heb mijn jonste zoon (11 jaar) twee weekends in de maand en ik betaal hiervoor allimentatie.
De omgangsregeling voor mijn kind word nogmaals herbekeken in een jeugdrechtbank begin volgend jaar.
Nu wil mijn ex dat hij op internaat gaat en ik moet mijn goedkeuring geven.
Echter,als deze doorgaat dan is mijn zoon gelijk verdeeld betreft omgang.
Een week op school en in de weekends bij ééns van de ouders,de vakantie is ieder de helft.
Er is mss een kans dat mijn zoon de woensdagen naar mijn ex gaat. (dus dacht ik 40/60 regeling)
Nu is mijn vraag,komt dit niet overeen met co-ouderschap?wat in geval van de woensdagen?
Hoe zit het dan met allimentatie en kindergeld,iemand suggesties?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 okt 2017 14:10

Nu is mijn vraag,komt dit niet overeen met co-ouderschap?wat in geval van de woensdagen?
Ik denk niet dat het zo éénvoudig is. Stel je ook de vragen: Wat tijdens de verlofperiodes? Wat indien het kind ziek is en moet thuis blijven? Etc, etc...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Qbek
Topic Starter
Berichten: 257

#3 , 13 okt 2017 14:33

de verlofperiodes zijn al ieder de helft (vakanties).
Ziekte is hetzelfde als andere kinderen die week/week verhouding hebben.
Dus daar is er bepaald geen probleem..

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 okt 2017 14:47

Als je met uw ex co-ouderschap overeenkomt, zie ik niet in waarom dit niet toegestaan zou worden. Kosten voor internaat zullen uiteraard verdeeld moeten worden...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Echtscheiding”