Dringend hulpvraag

Miss1609
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Dringend hulpvraag

#1 , 10 okt 2017 21:22

Beste, ik zit enorm verveelt, het ging een tijdje niet goed tussen mijn man en ik.
We zijn een samengesteld gezin met in totaal 4 kinderen. 2 van mij, 1 van hem en de jongste van ons samen. Nu is dit 10 maanden geleden voorgekomen tussen onze exen en ons. Mijn kinderen mogen geen fysiek contact met mijn man. Ik wel met zijn dochter. De 3 oudste verblijven bij mama/papa. Ik krijg een weekend in de maand, mijn man bezoekt zijn kind in een instantie. Nu krijgt hij zijn kind voor een dag mee naar huis en ben ik verplicht om hem met zijn kind buiten te zetten! Kan dit allemaal wel? Kunnen ze mijn man weigeren om uit huis te gaan dat weekend? {Hij verblijft bij zen ouders op dat moment} maar kan dit wel allemaal? Mijn kinderen vragen altijd achter hem, het justitieverslag is ook in onze voordeel, want ze hebben er zwaar bovenop beginnen liegen, ze spelen samen en dan ook nog eens met de schooldirecteur (die ook betrapt is op leugens) wie kan mij dringend raad geven? Zijn voor alle 3 de kinderen ook verschillende dossiers.

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 10 okt 2017 21:43

Is dit een vraag of een IQ test?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Miss1609
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 okt 2017 22:52

Aan jou vraag te zien zeker geen IQ test.! Dit is ons echt probleem, geen grap, het gaan om 4 kinderen en een heel gezin die uit elkaar gesleurd is, ik denk niet dat dat grappig is!

Reclame

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#4 , 10 okt 2017 23:06

Tracht eerst u relatie met de bevoegde instanties op een normale en respectvolle manier in orde te krijgen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Oude Belg
Berichten: 3192

#5 , 11 okt 2017 09:23

Ik begrijp er ook geen barst van. Ik ga vanavond eens een schema maken (met veel kleurtjes) om er toch iets van te snappen. Wie is wie?

"Mijn man" : de huidige of de vorige? Soms heb je het over zoon/dochter, dan over kind/kinderen of oudste/jongste. Nogmaals : wie is wie?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

eylis
Berichten: 8840

#6 , 11 okt 2017 15:09

staat er in het vonnis letterlijk "geen fysiek contact tussen persoon X en kind Y"? Dan mag u dat letterlijk interpreteren als volgt: X en Y mogen wel degelijk dezelfde ruimte verblijven. X mag gerust tegen Y praten (en omgekeerd) maar persoon X mag kind Y niet aanraken: dat is fysiek contact. Dat is alles. Meer niet.

Miss1609
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#7 , 11 okt 2017 19:51

Ja idd is heeel ingewikkeld het gaat over mijn oudste kinderen die ik uit vorige relatie had, ze mogen geen fysiek contact met mijn man, eigenlijk is het niet ingewikkeld hoor,maar ik vertel hoe het eraan toe gaat in de rechtbank... We begrijpen er zelf niks meer van... Tis een spel tussen zijn ex parner en mijn ex partner tov mijn man en ik.

Franciscus
Berichten: 38587

#8 , 11 okt 2017 20:18

U moet het vonnis respecteren. Indien u dat niet doet kunnen er nogal wat gevolgen zijn.
Inderdaad uw man mag niet in dezelfde ruimte (huis) zijn als uw kinderen dus kan best op dat ogenblik uit huis zijn.
Alhoewel ik zulke uitspraak wel wat raar vind. Langs de andere kant is er blijkbaar ook enkel omgangsrecht in een gecontroleerde beschermde ruimte onder toezicht met het andere kind.
Maatregelen die toch niet licht worden genomen door een rechtbank.
Zijn er maatschappelijke onderzoeken geweest door cbj (ocj) en of de sociale dienst van de jeugdpolitie van uw lokale politie?

Miss1609
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#9 , 12 okt 2017 19:57

Ja we hebben beide aan de deur had en ook justitieassitente, alles was positief in ons voordeel. Tijdens het justitie onderzoek zijn er vele leugens boven gekomen van de tegenpartijen. Dan zegt de rechter ik kan dit evengoed weggooien... We hebben therapie bij bijzondere jeugdzorg ook gehad, 4 maanden, in de instantie waar mijn man zijn kind ziet, ziet eigenlijk ook geen problemen, maar papierwerk duurt zo lang dat we maar niet vooruit geraken. Dit is toch onmogelijk, mijn eigen man met zijn kind buiten zetten... Niemand denkt dan aan zijn kind... Blijkbaar...

Terug naar “Echtscheiding”