vonnis publiek maken

frankgeens
Topic Starter

vonnis publiek maken

#1 , 10 okt 2017 08:08

Hallo,

Ik vroeg me af of het zo maar kan dat een vonnis wordt doorgegeven aan scholen. Zeker toen ik las dat heel de school hier toegang toe heeft?
Mijn ex stuurt het hele vonnis door naar de school.
Kan dit zomaar?
Onderaan de mail stond het volgende : Dit bericht wordt verzonden vanuit een e-mailadres voor professioneel gebruik. De verantwoordelijken binnen de organisatie kunnen kennis nemen van alle berichten verzonden naar dit adres.

[edit / webmaster]

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 okt 2017 08:13

De meeste vonnissen worden uitgesproken in een openbare zitting, dus toegankelijk voor iedereen, en een vonnis is geen publiek geheim.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 10 okt 2017 16:02

Bij echtscheiding kan het nuttig en soms zelfs wenselijk zijn dat school over die info beschikt.
Normaal zijn dat directie - boekhouding - en de leerkrachten en opvoeders elk voor dat deel dat hen hun kan aanbelangen.
In zake echtscheiding zijn er zelfs enkele omzendbrieven.

http://www.ond.vlaanderen.be/edulex/dat ... ocid=13824
http://www.ond.vlaanderen.be/edulex/dat ... ocid=13584

Reclame

Jabbe
Berichten: 586

#4 , 10 okt 2017 17:57

Zo'n vaart zal het wel niet lopen.
Het e-mailadres waarvan u melding maakte zal wellicht slechts een kleine groep bereiken, bvb. de medewerkers van het secretariaat en/of de directeur, naargelang de grootte van de school.
U kan gewoon schriftelijk (per mail of per brief) vragen dat men rekening houdt met uw privacy en dit document als vertrouwelijk behandelt binnen het dossier van de betrokken leerling(en). Het ware natuurlijk beter voor u en ook voor haar als zij enkel de relevante stukken doorstuurde dan het hele vonnis.

Even voor de duidelijkheid voor wat betreft de terminologie: u bedoelt dat u geen verblijfsco-ouderschap hebt; u hebt wel gezagsco-ouderschap, tenzij uw ex exclusief ouderlijk gezag heeft.

Terug naar “Echtscheiding”