Ik zou graag mijn spullen terugkrijgen

KevinBer
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Ik zou graag mijn spullen terugkrijgen

#1 , 06 okt 2017 14:57

Hallo iedereen,
Ik zal hier een korte uitleg geven over de laatste 3 jaar van mijn leven.
Ik was samen met iemand die misbruik van mij maakte. Voornamelijk fysiek en mentaal geweld, maar ik durfde hier niets tegen doen. We zijn nooit getrouwd maar ik weet niet waar ik dit moet posten anders.

Ze kwam heel vaak dronken thuis, zo dronken dat er momenten zijn geweest dat haar auto enorm beschadigd was, ik durfde uiteindelijk niets zeggen want ik zou dan de dupe worden van haar onverantwoord gedrag.
Op een bepaald moment zette ze een punt achter de relatie, dit nam ik aan en ging meteen op zoek om mijn eigen droom te verwezelijken, namelijk een woonboot kopen.

Enkele weken later dwong ze mij om haar nog een kans te geven en wurmde ze zich weer in men leven en ook de aankoop van het schip.
Ik heb in de jaren die daarop volgde bijna alle kosten op mij genomen qua renovatie, in totaal zal ik er ongeveer zelf €20.000 in gestoken hebben. Zij misschien om en bij de €1000!

Na enkele jaren was ze het weer beu en kwam ze plots af dat het niet meer verder ging. (Los van dit moet je uiteraard weten dat ik altijd kuiste, werkte, kookte, renoveerde, etc..)

De boot werd te koop gesteld, zij ging officieus weer bij haar ouders wonen aangezien haar werk dichter was van daaruit.

Tot ik thuiskwam van een nachtdienst en ze met een andere kerel in mijn bed lag, straalbezopen, politie zei dat ik hier niets aan kon doen behalve vriendelijk vragen de boot te verlaten, wat ik dan ook gedaan heb.

Op een bepaald moment zei ze dat ik altijd alles vuil achterliet en dat er vanalles van mij achter een kast lag, ik heb de kast opzij getrokken om aan te tonen dat het allemaal van haar was.
Toen is ze mij op mijn rug beginnen slaan en draaide ik me om om te zeggen te stoppen.
Ze is hierbij achteruit beginnen stappen en gestruikelt over haar eigen voeten, achteraf blijkt dat ze bij een dokter is geweest om te laten vaststellen dat ik haar zou geslagen hebben. Wat reinste leugens zijn.

Toen ik die avond thuis kwam waren al haar spullen en mijn duurste eigendommen verdwenen. Zoals bvb een grote amerikaanse koelkast. De koelkast was door elk 1/2 betaald.

Het eten van in het vriesdeel stond in een kleine koelkast die niet aangesloten was. Allemaal ontdooit of gesmolten.

Toen ik via aangetekend schrijven vroeg om op een volwassen manier alles af te handelen met alle bewijzen van wat ik betaald had kreeg ik een aangetekend schrijven terug met enkele dubieuze opmerkingen in.
Bijvoorbeeld:
- een eis tot €800 te betalen voor al het voedsel dat ik volgens hen weggesmeten heb.

- alles zo te laten en als ik niet binnen de 3 dagen antwoordde na het ontvangen van de brief ik akkoord ging met hun eisen.

- de €1400 van de gezamelijke rekening waar zij al het geld in haar bezit was compenseerde voor fictieve “ontbrekende facturen” en daarvan alles eerlijk verdeeld was. Blijkbaar zou ik van alles €92 gekregen hebben door een van hun bizarre berekeningen.

-Maandelijk betaalde zij €350 en ik €500 op die rekening. Terwijl volgens het aankoopbewijs alles eerlijk in twee zou verdeeld worden.


Nu is er uiteindelijk een koper die €148.000 betaalde. Min de kosten van de makeaar en de overige kosten die we aan de vorige eigenaar moesten bleef er een €50.000 over.

Ik vraag me af of ik op enige manier mijn eigendommen kan terugkrijgen, mijn zuurverdiende centen ook liefst.
Of toch dat zij haar deel zou betalen.
Uiteindelijk heeft zij na alles wat ik heb gedaam €18.000 winst en ik zit met €8.000 verlies aan de hele zaak.

Alvast bedankt voor jullie moeite en antwoorden!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 06 okt 2017 15:49

Stap gewoon naar de vrederechter met al uw papieren en rekeningen. Neem wel een goede advocaat.

KevinBer
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 okt 2017 16:02

Stap gewoon naar de vrederechter met al uw papieren en rekeningen. Neem wel een goede advocaat.
Jammer genoeg kan ik dit niet meer betalen dankzij alle kosten en al het geld dat ik kwijt ben door haar

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”