Op kot gaan

NotHappy
Topic Starter
Berichten: 191

Op kot gaan

#1 , 05 okt 2017 18:05

Mijn ex mailt me dat de dochter (die ik niet meer zie) volgend schooljaar op kot wil.

De ex heeft beslist dat ze er mee akkoord gaat en zet me het mes op keel om er ook mee akkoord te gaan, er was geen overleg.

Ik heb absoluut geen zin om hier in mee te gaan! Het vonnis van de scheiding bepaalt dat er overleg moet zijn over de bijkomende onkosten. Mijn ex wil dit absoluut niet doen zodat er continu discussie over onkosten is.

De dochter kan even goed dagelijks met de trein gaat, school is niet ver van station en de woonst is ook niet ver van het station.

Kan mijn ex me verplichten om hier in mee te gaan en me de kosten voor kot op te leggen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 05 okt 2017 19:51

Neen; U kan een tegenvoorstel doen
maar u begint met te stellen dat er eerst overleg moet zijn en misschien best ook met dochter om haar argumenten te huren. (zeker als ze bijna of al meerderjarig is)
Zolang geen overleg zolang geen verdere afspraken.
Uw voorstel is inderdaad een treinabonnement ..waarvan u de helft van zal betalen.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”