EOT NALEVEN, AANPASSEN, betalen

DRSENIOR
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

EOT NALEVEN, AANPASSEN, betalen

#1 , 05 okt 2017 11:43

Ik ben gescheiden, 2 kinderen , 1 werkt en woont samen, andere studeert nog woont bij zijn moeder.
EOT is zeer uitgebreid en heb al een keer geprobeerd de EOT te laten aanpassen, maar verloren.
- ik heb het probleem dat ze de EOT ook niet naleeft
- Ik schrijf brieven maar ze legt dit naar haar neer

- Betreft 2 dingen
1ste verzekering auto zoon
2de auto ongeval.

1ste : verzekering is veel te duur, ( 2000 euro) ik heb goedkopere voorgesteld, maar deze neemt ze niet aan. Zij zei letterlijk, ik zal het zelf wel regelen, maar in de EOT staat eerst voorleggen, overleggen, overeenkomst dan pas laten doorgaan. Wel dat doet ze niet, Stuur factuur op en zegt betalen tegen die datum en als je dat niet doet neem ik verdere maatregelen en zul je die kosten ook betalen.

2de zoon heeft ongeval, ik heb juist email veranderd, nieuwe gsm nr, zelfde huistelefoon, zelfde prive adres. en op vakantie.
Zoon belt nooit behalve als zij ook weg is en dat was ook op dat moment . Het accident is de voorbumber beschadigd. Zij laat deze voorbumper vervangen door een nieuwe in de garage. ( kostprijs 1800 euro) Ik krijg mail met betalen. Ik weet van niks, geen overleg. In EOT staat niks van vervangen van onderdelen door nieuwe wel herstellen. Vervangen is niet herstellen. Ook hier weer probleem dat ik vind dat de chauffeur zelf verantwoordelijk is en zelf voor deze kosten moet betalen. Want anders krieer je toch ik mag hard en onbezonnen rijden papa en mama betalen toch
Als ik hem zelf laat betalen, zal hij toch beginnen na te denken van rustiger te rijden, afstand te houden enz..

Ben ik dus verplicht dit te betalen als ik altijd gemeld heb dat ik daar niet mee akkoord ga. Zij doet het ook niet volgens de juiste regels.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jabbe
Berichten: 586

#2 , 05 okt 2017 15:45

EOT is contractueel: als er staat "voorleggen, overleggen, overeenkomst dan pas laten doorgaan"; als uw ex begint te driegen, kan u toch maar beter iets op papier (kopies bijhouden) or opname hebben dat aantoont dat u wel degelijk bereid bent te betalen, maar wel zoals op de manier afgesproken in de overeenkomst.

Als de kinderen bij uw ex wonen en zij sluit een verzekering af voor de kinderen, dan is zij in dat geval aansprakelijk voor het betalen van de premies. De verzekeraar kan de premies dan niet verhalen op de alimentatiebetalende ouder. Deze ouder is weliswaar onderhoudsplichtig naar de kinderen toe, maar staat niet in een contractuele verhouding tot de verzekeraar.

Gezien ik veronderstel uit uw verhaal dat de autoverzekering in de EOT expliciet omschreven staat als buitengewone kost, bent u er aan gehouden om de premies mee te betalen. Uiteraard kan het aangaan van elke uitzonderlijke (niet-noodzakelijke) kost best vooraf overlegd worden om discussie later te vermijden.

Een ongeval kan iedereen overkomen hoe voorzichtig men ook is op gelijk welke leeftijd. Tegnwoordig is zijn ook bumpers van 'plastiek' en kraken ze stuk bij het minste duwtje. Herstellen is meestal geen optie en blijft een dure kost. Ook hier weer: is dit een buitengewone noodzakelijke kost, omschreven in de EOT?
Als je als ouder beide expliciet bent overeengekomen om voor dergelijke kosten bij te dragen, dan blijft er weinig keus.
Maar zoals eerder bepaald in de EOT, de hoogte van de kost moet vooraf worden overlegd: was er mogelijkheid op een een tweedehandsvervanging? Is er prijsvergelijking tussen verzekeraars gebeurd? Enz...

DRSENIOR
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 okt 2017 16:13

Dank u voor bericht, maar kan u zeggen wat u verstaat onder herstellen, ik versta daaronder de schuren die in de plastiek zijn bijwerken, opschuren enz..
Vervangen door een nieuwe is niet herstellen, dat is vervangen en dat is een dure kost. Nee er is nooit iets vergeleken, heb haar 10X reeds daar op gewezen dat dit moet gebeuren. Want staat zo in de EOT.
Hij is niet hersteld, hij is vervangen en dat staat niet in de EOT. Voormij gaat het om het verschil tussen de twee .

Verzekering sluit zij af, maar zonder vergelijking met andere verzekering, zonder op voorhand voor te leggen enz...

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 05 okt 2017 21:45

Ofwel per mail maar beter elke maal per AS met een Antwoord /Reponse kaart zo hebt u een onweerlegbaar bewijs.
Indien u een goedkopere verzekering hebt die hetzelfde waarborgt dan stelt u die voor en betaald bin weigering 1/2 van dat bedrag.
Idem bij herstelling ...klopt wat @Jabbe heeft geschreven maar in een aantal gevallen kan men een bumper wel wat 'herstellen' ...
Hebben net zoiets voorgehad in familie bumper - motorkap en licht stuk ...totale kost € 1500 met o.a. 2de handstukken.

Terug naar “Echtscheiding”