Verblijf

Amiga
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

Verblijf

#1 , 03 okt 2017 17:12

Hallo,

Mijn kind (14) verblijft in week/week bij beide ouders.
Sedert een klein jaar heeft de vader een andere functie, die vereist dat hij veel meer reist (intercontinentaal!)
Tot voor de zomervakantie waren zijn afwezigheden redelijk beperkt.
Na de zomer, zijn die buitenlandse reizen toegenomen.
Elke wissel is de vader afwezig voor enkele dagen, en verwacht hij van ons kind dat die 'geduldig' wacht bij de stiefmoeder tot zijn terugkeer.
Het contact met de stiefmoeder is niet goed, ons kind verblijft grotendeels op de kamer, en er is geen gezinsleven.
Volgens mijn kind heeft de stiefmoeder een alcohol probleem :shock:
Aan mijn kind wordt dit pas medegedeeld op het moment dat de week van vader aanbreekt, er is geen tot weinig contact tijdens het verblijf bij mij.
Met de grootouders aan vaderszijde heeft het kind een redelijk contact. Zij kiezen echter steeds de kant van de vader, en verzinnen zelfs leugens om de afwezigheid van vader te verklaren. Tevens raden zij mijn kind aan om niks te vertellen over het alcohol probleem van de stiefmoeder.

Naast deze problematiek heeft het kind 2 sportclubs voor één hobby. De vader weigert naar dezelfde club te gaan als in mijn week, waardoor ons kind hier erg onder lijdt (telkens andere vrienden...)

Vinden jullie het normaal dat een kind dient te wachten tot de ouder tijd heeft, en dat het gezag in zijn afwezigheid telkens weer overgedragen wordt aan de stiefmoeder?
Is het normaal dat een kind verplicht kan worden naar 2 verschillende sportclubs te gaan?

Het contact tussen de vader en mezelf is 0,0. Na hopeloze jaren van pogingen tot communicatie zelfs via bemiddeling toe, wil de vader énkel communicatie via 'elektronische' wijze (lees mail, sms en oproepen worden geblokt!), en reageert zelfs hier beperkt tot niet.

Hulp via gerecht, CAW heeft niks uitgehaald, integendeel :(

Hoe denken jullie over een dergelijke situatie?
Gr Amiga

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jabbe
Berichten: 586

#2 , 04 okt 2017 15:06

Hoe erg u of uw kind of anderen deze situatie vinden, juridisch kan u er weinig aan doen, vrees ik.
Zelfs al is de vader niet thuis, de stiefmoeder is dat wel.
Men kan ervan uitgaan dat de grootouders ook een oogje in het zeil houden als de vader er niet is.
Elke ouder kan zijn kind naar gelijk welke sport- of jeugdclub laten deelnemen [Weten de twee clubs dit? Men kan niet in alle sporten in twee verschillende clubs voor dezelfde sport zitten zeker niet als ze eens tegen elkaar kunnne uitkomen, neem bvb balsport of schermen]. De vraag is echter of het kind dat wel ziet zitten en hoe het daarmee omgaat, want het mist alleszins stabiliteit in zijn leven. Echter kan men daar juridisch weinig aan doen.

Misschien eens met een kinderpsycholoog of een bemiddelaar praten om de vader over de brug te krijgen, hoe klein de kans ook is?

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”