Inschrijving sportclub

jacquestim
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Inschrijving sportclub

#1 , 03 okt 2017 14:29

Sinds mei dit jaar is er een aanpassing gebeurt inzake de omgangsregeling van mijn dochter. Ze verblijft nu slechts 1 weekend per maand bij mij, de rest van de tijd bij haar vader.

Haar vader schreef haar in september in bij een volleyclub. Ik werd hierover geenszins geraadpleegd, laat staan dat ik mijn akkoord gegeven heb. Mijn dochter heeft namelijk geen denderende schoolresultaten, komt regelmatig te laat op school en heeft al een activiteit: ze gaat wekelijk op zondag de hele dag naar de scouts. Deze inschrijving bij de volleyclub houdt in dat ze 2 maal per week (woensdag en zaterdag) training heeft en1 maal per week match (zaterdag of zondag), ook tijdens dat ene weekend dat ze bij mij is.

Gezien ik bij mijn ex-echtgenoot geen antwoord krijg op mijn vraag (mondeling en schriftelijk) om dit te bespreken, heb ik zelf de volleyclub aangeschreven met de vraag haar inschrijving ongedaan te maken. Ik heb hiervan ook mijn dochter op de hoogte gebracht en haar duidelijk uitgelegd om welke redenen ik deze beslissing nam (unilaterale beslissing van de vader + tegenvallende schoolresultaten + activiteiten tijdens mijn weekend).

De volleyclub antwoordde mij dat ik maar moet te rade gaan bij mijn ex-echtgenoot en dat zij niet moeten tussenkomen in conflicten tussen uit de echt gescheiden ouders. Verder nog dat zij niet op de hoogte waren van de echtscheidingsovereenkomnst en bovendien niet moeten instaan voor het especteren van deze overeenkomst. Ook nog dat zij enkel het welzijn van het kind voorop stellen, ongeacht ieders situatie. Met andere woorden ik werd terug naar af gefloten.

Kan de volleyclub er zo gemakkelijk van af komen door te zeggen: "Trek uw plan, wij komen niet tussenbeide"? Is er een mogelijkheid om deze annulatie van de inschrijving die ik vroeg af te dwingen, mochten zij helemaal geen gehoor geven aan mijn vraag? Welke zijn de te nemen stappen naar mijn ex-echtgenoot toe?

Alvast bedankt op voorhand.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 03 okt 2017 19:39

Eerst lezen wat er in het vonnis staat.
Staat er iets in over gezagsco-ouderschap en hebt u dat dus samen?
Het verblijfsouderschap is iets anders en kan verschillende vormen aannemen van 1 op 1 tot 0 op 1.
Als in het vonnis niet staat dat u iot het ouderlijk gezag gezet bent dan dienen beide ouders samen te beslissen over hun minderjarige kinderen.

Gezien een vonnis dat in kracht en gezag van gewijsde is en tegenstelbaar aan derden is dus ook de sportvereniging gehouden het vonnis te respecteren.
Edoch dat zal dan alleen op de dagen dat ze bij u is direct afdwingbaar zijn.

U kan best uw ex per AS in gebreke stellen en hem wijzen op feit dat beslissingen door beide ouders moeten genomen worden.
Hem tevens wijzen op de slechte schoolresultaten en dat daar dringend moet over gepraat worden.

Er zal wel een reden zijn waarom dochter bij vader verblijft en maar één WE bij u. Kan dat een reden zijn voor zijn reactie en staat die regeling in het vonnis?

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”