Afstand nemen van het huis,laten schatten?

Pauline88
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Afstand nemen van het huis,laten schatten?

#1 , 02 okt 2017 16:44

Ik leg kort de situatie uit. Ik ben uit elkaar met de man waar ik wettelijk samenwonend was en meewerkend echtgenote was.
Ik wou weg na bedrog dus heb in het begin te weinig mijn mond open gedaan.
Nu ik ben weggegaan met 2800 sociale bijdrage en 4500 belastingen. +dat er nooit een loon op mijn rekening heb gekregen en aangezien het kapsalon van hem is en de rekening op zijn naam staat is al het geld dat ik daar heb ingestoken weg. Nu hij wil het huis houden en ik moet daar afstand van nemen wat ik ook wil aangezien hij een lening onder familie heeft kunnen regelen en de lening heeft kunnen herzien lukt het volgens de bank.
Nu ik heb mijn huis gekocht op 320 000 maar hebben daar al verbouwingen aan gedaan, dakkapel van 4 m met dak, 2de badkamer ingestoken,muren uitgebroken,nieuwe vloer boven,....
Bij de notaris vroegen ze of er al veel aangedaan was ik wist toen niet wat zeggen maar nu is dat huis toch een stuk meer waard?
Moet de meerwaarde dan niet gesplitst worden en uitbetaald worden?
Ik zou hier allemaal niet achter zitten moest hij mij niet na 7jaar hard werken zonder meubels of iets en 7500 euro schulden weg gestuurd hebben.
Hij had geen spaargeld en ik heb veel betaald van in het huis, verlichting,kranen,deurklinken,verf...en hij leeft er allemaal met verder...
Kan dat allemaal zo maar?
Mvg pauline

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 18 nov 2017 21:36

Gezien samenwonend - ik vermoed nu niet meer staat u redelijk zwak
U zal een en ander moeten bewijzen.
Neem zeker al een notaris onder de arm
en eens lezen :
http://lib.ugent.be/fulltxt/RUG01/001/8 ... 001_AC.pdf
http://lib.ugent.be/fulltxt/RUG01/001/4 ... 001_AC.pdf

jef007
Berichten: 1679

#3 , 19 nov 2017 09:16

dient het huis niet geschat te worden?

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”