Nieuwe school na scheiding

Joentje
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Nieuwe school na scheiding

#1 , 29 sep 2017 13:18

Vorige week vertelde mijn man mij dat hij wenst te scheiden. Wij hebben 3 jonge kindjes die naar de kleuterklas gaan. We hebben samen al een regeling uitgewerkt rond de kinderen. Hij zou graag willen dat de kinderen één weekend op twee bij hem komen. Vermits de kinderen en ikzelf graag zouden verhuizen (150km verderop) vroeg ik mij af of ik dit zomaar kan. Hij verzet zich niet en wil het ook zo in de eot noteren. Ik ben bereid om ze vrijdag te brengen en zondag terug op te halen. Kan dit dan problemen geven omdat ze toch reeds enkele jaren hier naar school zijn geweest en het toch wel een grote afstand betreft tussen beide ouders. We blijven ook beide het ouderlijk gezag uitvoeren en hebben een goede verstandhouding. Alvast bedankt voor uw reactie.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jabbe
Berichten: 586

#2 , 02 okt 2017 17:41

Het ouderlijk gezag hebt u beiden wettelijk reeds of u nu samenwoont of niet.
Anders ligt het bij het verblijfsrecht. En daar handelt de rechter in het belang van het kind(eren).
Het staat u vrij een goede EOT regeling uit te werken, maar die zal, vermits er kinderen bij betrokken zijn, hoe dan ook aan de Familierechtbank worden voorgelegd voor homologatie.
De woonafstand (150 km) tussen de ouders kan voor de rechtbank een heikel punt worden, maar het zou kunnen.
Hebt u ook aan een vakantieregeling gedacht?


Reclame

Terug naar “Echtscheiding”