Even kort de situatie schetsen.
Sinds 2014 heb ik een pro deo advocaat die de (v)echtscheiding regelde, hierbij hoorde eveneens een verdeling van de echtelijke woning.
Mei 2017 werd eindelijk de vereffening-verdeling volledig geregeld en werd er beslist dat beide partijen elk de helft kregen van de opbrengst van de woning die verkocht werd in 2015.
Begin juni 2017 kreeg ik van mijn pro deo advocaat een mail dat deze gelden op zijn derdenrekening gestort zouden worden uiterlijk 4/6
Midden juni vroeg ik hem via mail om deze gelden eind juli door te storten op mijn rekening, maar ik heb nooit enig antwoord van hem ontvangen hierop (dit gebeurde vroeger nog wel eens dus ik maakte mij hier niet veel zorgen over). Toen ik eind augustus nog niets van gelden ontvangen had heb ik hem opnieuw een herinnering verstuurd begin september. Ook daar kreeg ik geen antwoord op. Aangezien ik in budgetbeheer ben heb ik gevraagd aan mijn dossierbeheerder om met de pro deo advocaat contact op te nemen aan gezien ik maar geen antwoord kreeg (en overdag bellen is voor mij niet mogelijk daar ik receptie werk doe en ik maar tegen 18.30 thuis ben). Via haar ben ik te weten gekomen dat, gezien mijn inkomsten verhoogd zijn (door de gelden van de woning, die ik tot op heden nog steeds niet ontvangen heb!), hij verplicht is om een onkostennota op te maken voor zijn geleverde diensten.
Deze week kreeg ik zijn onkostennota via mail, met daarin de melding dat ik mijn akkoord moet geven, en als ik niet akkoord ben dat dit via taxatie zou lopen en ik dan nog langer op mijn geld moet wachten.
Kan er iemand mij laten weten of dit wettelijk is wat deze advocaat doet?